Naslov (srp)

Терминал за даљинску контролу хибридне станице за пуњење електричних возила : докторска дисертација

Autor

Vujasinović, Jovan, 1977-

Doprinosi

Čiča, Zoran, 1979-
Savić, Goran, 1977-
Despotović, Željko, 1964-
Pejović, Predrag, 1966-
Prokin, Milan, 1963-

Opis (srp)

У овој докторској дисертацији је описан терминал за даљинску контролухибридне станице за пуњење електричних возила. Поред напајања из сопствених обновљивихизвора електричне енергије, оваква станица је повезана и на електроенергетску мрежу.Терминал омогућава даљинску контролу пуњача електричних возила, паметних батерија,паметних бројила, фискалних каса и евентуално даљинско управљање обновљивим изворомелектричне енергије и другим уређајима у оквиру објекта. На овај начин се хибридне станицеза пуњење електричних возила, чине доступнијим корисницима електричних возила,оператерима електродистрибуције, снабдевача и пореске управе, власницима и корисницимастанице итд. Дакле, комуникација и контрола са свим овим уређајима и системима суинтегрисане у један уређај. У овом раду је разматрана реализација хардвера и софтвера оваквогтерминала. Његов развој и комерцијализација би потенцијално подстакли повећање обимакоришћења електричних возила за које се енергија обезбеђује из обновљивих извора, чиме бисе смањио степен загађења ваздуха као и негативни ефекти које оно са собом доноси.Разматране су различите категорије овог уређаја. Штавише, иако се ради о уређају сауграђеним софтвером, коришћена је веома напредна метода, односно метода MД развоја, којаомогућава брз и ефикаснији развој и одржавање уређаја. Дати су резултати примене ове методена терминалу за даљинско управљање фискалним касама. Они су упоређени са резултатимаразвоја терминала за даљинско управљање паметним бројилима без примене ове методе.Урађена је и симулација развоја терминала за даљинско управљање хибридном станицом.Приказани метод се може користити у будућности за бржи и квалитетнији развој уграђеногсофтвера.У овој докторској дисертацији такође је описана и комплетна архитектура система задаљинско управљање хибридне станице за пуњење електричних возила. Величине икомбинације разних компоненти (обновљиви извори, батерије, пуњачи итд.) за различитесврхе (домаћинства, замена постојећих бензинских станица и велики паркинзи у шопингмоловима, јавним гаражама итд.) су такође анализирани. Систем омогућава обједињавањевећег броја функционалности које доприносе ефикаснијем коришћењу засебних подсистема,као што су: подсистем за даљинско управљање пуњачима електричних возила, подсистем задаљинско управљање паметним батеријама, подсистем за даљинско управљање паметнимбројилима и подсистем за даљинско управљање фискалним касама.Повећање броја електричних возила доводи до потребе за постављањем комерцијалних,као и резиденцијалних станица за пуњење електричних возила. Постављене станице се могуувести у концепт паметног града ради повећања искоришћености станица, квалитета живота,као и остваривања енергетских и економских уштеда. Стога је предложена и IoT архитектурахибридне станице за пуњење електричних возила, која се интегрише у IoT систем паметногграда. Предложена IoT архитектура има за циљ увођење стандардизоване интеграције станицаза пуњење у IoT систем паметног града чиме би се значајно смањили проблемиинтероперабилности и повећала брзина увођења станица у концепт паметног града...

Opis (srp)

Техничке науке, електротехника и рачунарство - Електроника / Technical sciences, electrical engineering and computer science - Electronics Datum odbrane: 29.12.2023.

Opis (eng)

This doctoral dissertation describes a terminal for remote control of hybrid stationfor electric vehicles charging. In addition to powering from its own renewable sources of electricity,this station is also connected to the power grid. This terminal enables remote control of electricvehicle chargers, smart storage batteries, smart electricity meters, cash registers, as well as, remotecontrol of renewable energy sources and other devices within the station. In this way, hybrid stationsfor electric vehicles charging are made more accessible to electric vehicles users, to electricitydistribution system operators, to supplier operators, to tax administration operators, and finally tousers and owners of station for electric vehicles charging. Thus, communication and control of allthese devices and systems are integrated into one device. In this dissertation, the realization ofhardware and software of such terminal has been also described. Its development andcommercialization would potentially encourage an increase in the use of electric vehicles poweredby energy from renewable sources, which would decrease the level of air pollution as well as thenegative effects it brings. Different categories of this device are considered. Moreover, although it isa device with embedded software, a very advanced method was used, that is, a model-drivendevelopment method, which enables fast and more efficient development and maintenance of thedevice. The results of the application of this method to the terminal for remote control of fiscal cashregisters are provided. They were compared with the results of the development of the terminal forremote control of smart meters without applying this method. A simulation of the development of theterminal for remote control of the station is also provided. The presented method can be used in thefuture for faster and better-quality development of embedded software.In this doctoral dissertation, architecture of system for remote control of hybrid station forelectric vehicles charging is also presented. Sizes and combinations of various components(renewable sources, batteries, chargers etc.) for different purposes (households, existing petrolstations replacements and large parking slots in shopping malls, public garages etc.) are alsoconsidered. This system allows integration of many different functionalities which contribute to moreefficient utilization of several different subsystems: subsystem for remote control of electric vehiclechargers, subsystem for remote control of smart storage batteries, subsystem for remote control ofsmart electricity meters and subsystem for remote control of cash registers.The market share of electric vehicles is growing rapidly. As a consequence of this trend, thereis a great need for commercial and private stations for electric vehicles charging. The installed stationscan be introduced into a smart city environment for increasing the usage of stations, achieving energyand cost savings, and increasing the quality of life in the community. Thus, it is proposed station forelectric vehicles charging that integrates in the smart city environment. Proposed IoT basedarchitecture aims to standardize the integration of stations into smart city concept. In this way, theinteroperability problems would be significantly decreased and the integration process would beeasier and faster...

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Električni aparati. Energetska elektronika

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Softversko inženjerstvo

пуњачи електричних возила, обновљиви извори енергије, даљинско управљање, IoT, електрична возила, паметан град, управљање потражњом, паметна мрежа, вештачка интелигенција, model-driven development

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Električni aparati. Energetska elektronika

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Softversko inženjerstvo

electric vehicles chargers, renewable energy sources, remote control, IoT, еlectric vehicles, smart city, demand side management, smart grid, artificial intelligence, model-driven development