Икт у функцији студирања као саморегилисаног учења: индикатори у пракси
ИKТ је саставни део живота, а за младе се може рећи да су срасли са разним алатима из ове области, тако да би се могло претпоставити да употреба ових алата у сврху учења не би требало да буде проблем, а друга предност из аспекта функције ИKТ у студирању огледа се у могућности да се иста користи за развој вештина саморегулисаног учења. Данас већ постоје структурисани програми који нуде могућност, односно алате за подршку социјално подељеној регулацији учења, дакле, да се студенти организују у групе, преговарају и поделе своје циљеве, планове и стратегије, уз могућност да процене да ли су циљеви постигнути, да ли су планови били адекватни и колико су стратегије биле ефикасне. Тако би се могло рећи да ИKТ може имати значајну функцију у стицању ефикасних стратегија учења у индивидуалним и сарадничким окружењима учења, па се од данашњег образовања очекује да помогне младима да постану свесни својих снага и слабости у ситуацији учења, и искористе технолошке могућности у развијању вештина и стратегија учења, дакле да се оспособљавају за самосвесно прилагођавање променама и сналажење у све већим неизвесностима савременог света. Претходне констатације упућују на претпоставку да студенти владају овим пољем, те да се у сврху досезања очекиваних нивоа постигнућа користе поменути програми доступни на онлајн апликацијама. Али, налази истраживања ово демантују, тако да се овде отвара питање мотивације за коришћење истих и усвојености метакогнитивних стратегија учења. Циљ овога текста је да се методом дискурса у метаанализи посматрају налази истраживања као потпора тезе да је недовољна упућеност студената у мотивационе стратегије учења фактор који стоји у основи поменуте претпоставке, те у односу на наслов следи закључак да ИKТ није на студијама довољно присутна као фактор саморегулације учења. Индикатори у пракси: слабости су идентификоване на пољу мотивационих стратегија (начина презентовања информација; проналажење стратегија за одређивање корака, односно комбиновање компоненти; избор менталне репрезентације за представљање информација, распоређивање менталних ресурса, избор тежишта пажње и надгледање тока решавања проблема и евалуација решења и осетљивост за спољашњи фитбек).
srpski
2022
© All rights reserved
Kључне речи: ИKТ, саморегулисано учење, структурисани програми.