Naslov (srp)

Физичко-географски садржаји у настави природе и друштва – из перспективе учитеља у Србији

Naslov (eng)

Physical-geographical contents in science and Social studies teaching − from the perspective of teachers in Serbia

Autor

Лукић, Јелена

Publisher

Учитељски факултет Призрен-Лепосавић

Opis (eng)

Summary: The aim of this paper is to look at the situation in terms of representation and realization of physical-geographical contents in the school subjects The World Around Us and Science and Social Studies through teachers’ opinion. The obtained results indicate that the physical-geographical contents are sufficiently represented in the curricula of the subjects The World Around Us and Science and Social Studies, and that the learning outcomes related to the physical-geographical contents are partially concretized and in accordance with the provided contents. Most teachers consider that all physical-geographical contents are suitable for children’s ability to comprehend in regards to their age and that the pupils adopt and understand with ease the contents that are familiar to them from everyday environment, and which are more obvious (such as contents about relief, as well as plants and animals). The results show that most of the surveyed teachers only sometimes use fieldwork, field trips and other forms of empirical cognition. Thus, it is important to raise awareness about the significance of applying different forms of empirical cognition in pupils’ natural and social environment, and at the same time to provide support and assistance to teachers through various seminars in the framework of continuous professional development.

Opis (srp)

Сажетак: Циљ рада је да се кроз мишљење учитеља сагледа ситуација у погледу заступљености и реализације физичко-географских садржаја у наставним предметима Свет око нас и Природа и друштво.Добијени резултати указују да су физичко-географски садржаји довољно заступљени у програмима наставних предмета Свет око нас и Природа и друштво, а да су исходи учењакоји се односе на физичко-географске садржаје делимично конкретизовани и усклађени са предвиђеним садржајима. Већина учитеља сматра да су сви физичко-географски садржаји из програмa наставних предмета Свет око нас и Природа и друштво примерени дечјим могућностима разумевања у односу на узраст и да садржаје који су познати ученицима из свакодневног окружења, који су очигледнији, ученици усвајају и разумеју са лакоћом (као што су садржаји о рељефу, као и о биљкама и животињама). На учитељу је да води рачуна о интеграцији искуствених и научних сазнања, али и да, због природе самих садржаја предмета и датих исхода које је потребно остварити, што чешће активности организује ван учионице, односно у природном и друштвеном окружењу. Међутим, резултати показују да већина испитаних учитеља само понекадкористи теренске вежбе, екскурзије и друге облике емпиријског сазнавања. Због тога је важно стално подизати свест о значају примене различитих облика емпиријског сазнавања у природном и друштвеном окружењу ученика, а истовремено и пружати подршку и помоћ учитељима путем разних семинара у оквиру сталног стручног усавршавања.

Jezik

engleski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: физичко-географски садржаји, настава природе и друштва, мишљења учитеља, ученици млађег школског узраста.

Keywords: physical-geographical contents, Science and Social Studies teaching, teachers’ opinion, younger school age pupils, natural and social environment.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...