Naslov (srp)

Дигитална технологија са аспекта будућих учитеља и васпитача у области природе и друштва

Autor

Бојанић, Љиљана

Publisher

Заједница учитељских факултета Србије

Opis (srp)

Резиме: Истраживања показују да коришћење дигиталних уређаја у школи доприноси већој мотивацији ученика за рад и пружа бројне могућности коришћења истих на часовима Природе и друштва, попут виртуалног обиласка Калемегдана, музеја. Дигитална технологија пружа могућност забаве и едукације у животу одраслог човека и детета, те смо желели да истражимо како будући учитељи и васпитачи, виде исту у раду са ученицима. Циљ истраживања био је да се утврди мишљење будућих васпитача и учитеља о примени дигиталне технологије у раду са децом. Истраживање је реализовано са студентима четврте године Учитељског факулета у Београду. Примењена је дескриптивна метода, док је инструмент била петостепена Ликертова скала која је садржала ставке о примени дигиталне технологије у раду са децом у области природе и друштва. Испитаници сматрају да би дигитална технологија у раду са децом предшколаског и млађег школског узраста требало да се користи највише у едукативне сврхе а најмање у забавне. Резултат t-теста указује да не постоји статистички значајна разлика у мишљењу између будућих васпитача и учитеља када је у питању утицај степена развијености дигиталних компетенција учитеља на развијање дигиталних способности ученика. Охрабрујући резултат је да будући учитељи и васпитачи препознају значај дигиталне технологије али и да дигитална технологија на часовима Природе и друштва не може заменити активности и боравак у природи. Једно од ограничења истраживања је мали узорак као и градска средина, те би наредна истраживања могла бити реализована са већим бројем испитаника и у мањим градовима или руралним срединама.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: Природа и друштво, мишљење студената, ученици, примена дигиталне технологије.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...