Naslov (srp)

Пројектна настава у мобилном дигиталном окружењу

Autor

Стоковић, Гордана

Opis (eng)

Project-based, learning as a science-based form in the educational process, aimed at developing knowledge and skills through planning, research and team-work activities has been introduced since the school year 2018/2019, in the Rules and Regulations on the Teaching Curriculum for the first cycle of primary edu-cation. A systematic analysis indicates that digital technologies can contribute to improving the teaching quality by achieving its goals, as well as developing pupils’ digital skills. The aim of this paper is a qualitative anaiysis of mobile aplications which can be used in project-based learning in the first cycle of primary educa-tion. Nine mobile applications have been analysed, using the scientifically verified criteria for evaluating mobile applications, taking into account the Quality Stand-ards for Textbooks, and adapted CEELTES and CARNet software quality scales. The results indicate that free mobile applications of satisfactory technical, didactic and methodical quality are available and can be used in project-based learning in the first cycle of primary education. Project-based learning in mobile digital envi-ronment can be expected to improve by developing teachers’ digital, didactical and methodological skills, developing good quality mobile applications created by lo-cal authors, as well as increasing the number of mobile applications with diacriti-cal support in Serbian Language.

Opis (srp)

Пројектна настава као научно утемељени облик образовно-васпитног рада, са циљем развоја знања и способности кроз активности планирања, истраживања и тимског рада, уведена је од школске 2018/2019. године, Пра-вилником о плану и програму наставе и учења за први циклус основног об-разовања и васпитања. Системска анализа указује да дигиталне технологије могу допринети унапређењу квалитета наставе, остварујући њене циљеве и уједно развијајући дигиталне компетенције ученика. Циљ овог рада је квали-тативна анализа мобилних апликација које се могу користити у пројектној настави у првом циклусу основног образовања. Анализирано је девет мо-билних апликација, на основу научно верификованих критеријума за вред-новање мобилних апликација, узимајући у обзир Стандарде квалитета уџ-беника и адаптиране CEELTES и CARNet скале процене квалитета софтве-ра. Резултати показују да постоје бесплатне мобилне апликације задовоља-вајућих дидактичко-методичких и техничких квалитета које се могу приме-нити у првом циклусу основног образовања за реализацију пројектне наста-ве. Унапређење пројектне наставе подржане дигиталним технологијама се може очекивати развојем дидактичко-методичких и дигиталних компетен-ција наставника, развојем квалитетних мобилних апликација домаћих ауто-ра, односно повећањем броја апликација које имају подршку за српски језик.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Keywords: Project-based learning, mobile learning, mobile applications, digital skills.

Кључне речи: пројектна настава, мобилно учење, мобилне апликације, дигиталне компетенције.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...