Naslov (srp)

Учење и поучавање математике – једнакост са више (не)познатих

Autor

Зељић, Маријана

Publisher

Учитељски факултет, Београд

Opis (srp)

Од почетка двадесетог века испољавају се тенденције усмерене ка реформи наставе математике у средњим, а затим у основним школама. На IV интернационалном конгресу математичара (ICM) одржаном у Риму 1908. године образована je ин-тернационална комисија (енгл. The International Commission on Mathematical Instruction – ICMI) са циљем да направи упоредну студију програма и метода математичког образовања у средњој школи.Немачки математичар Ф. Клајн (F. Klein) постао је њен први председник. С временом, комплексност проучавања ма-тематичког образовања је расла и водила до потребе за мулти-дисциплинарним проучавањем. Зато је 1969. године тадашњи председник ICMI-а Х. Фројдентал (H. Freudenthal) организо-вао први интернационални конгрес математичког образовања (ICME) у Лиону. Поступак учења математике почео је дубље да се проучава 60-их година прошлог века. У многим крајевима света развили су се нови пројекти и јавиле нове теме под име-ном „Нова математика”. У то време, нове теме, попут „Теорија скупова” и Математичка логика”, биле су мора и за ученике и предаваче. Фројдентал је захтевао да те нове садржаје прати и нова дидактичка разрада која би довела до праве дидактич-ке трансформације тих тема. Р. Том је на конгресу посвећеном настави математике, у Ексетеру 1972. године, говорио против прераних генерализација и одвајања апстракција од конкрет-них садржаја. Од тада нагло расте интересовање за когнитивне процесе у настави.Уводна разматрања. У многим земљама света свака нова деценија најављивала је школске реформе које су донеле и нове приступе настави математике. Ипак, чини се да су бројне реформе наставе имале мали ефекат на мотивацију и задовољство ученика при учењу математике. Зашто је то тако? Да ли је то због тога што образовну промену често покреће политичка агенда која нема времена за учење из претходних реформи? Да ли је то због тога што се недовољно разумеју процеси претварања истраживања из области образовања у праксу? Креатори политике образовања захтевају да у сваком образовном систему постоји квалификовани наставник; истраживачи испитују природу и захтеве ефикасне наставе; родитељи очекују да им децу уче компетентни, брижни и посвећени наставници. Истраживања показују да, када деца једном уђу у школе, наставници имају већи утицај на академски развој ученика од било ког другог фактора. Међутим, у истраживањима се такође истиче да се наставници изузетно разликују у својој способности да подстакну академски развој ученика.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

© All rights reserved

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...