Naslov (srp)

Мишљење учитеља о употреби информационо-комуникационе технологије у настави природе и друштва

Autor

Бојанић, Љиљана

Publisher

Заједница учитељских факултета Србије

Opis (eng)

Abstract: The use of information and communication technology largely provides an opportunity to develop students’ digital competencies, facilitates the process of understanding the material and makes teaching more interesting and modern. Whether and to what extent the information and communication devices will be used within the scope of the subject the Environment and Society largely depends on how well-equipped schools are, but also on the opinion that the teacher has towards them. In that respect, the respondents of our research were teachers in the territory of the city of Belgrade who, through the Google questionnaire, filled in a five-point Likert-type scale. The results of the research indicate that there is no statistically significant difference in opinion on the introduction of digital technologies in the field of the Environment and Society between male and female teachers and also teacher who attended and did not attend a course on digital technologies during their studies. Teachers essentially have a positive opinion on the use of digital technologies within the scope of the subject the Environment and Society and schools should strive to be equipped with ICT so that teaching content from all areas is presented as clearly, interestingly and accurately as possible. The following research can deal with the opinion of younger school-age students on the use of ICT within the scope of the subject the Environment and Society, but also other areas.

Opis (srp)

Резиме: Примена информационо-комуникационе технологије у великој мери пружа могућност развијања дигиталних компетенција ученика, олакшава процес разумевања градива и чини наставу занимљивијом и савременијом. Да ли и у којој мери ће се примењивати информационо-комуникациони уређаји у оквиру предмета Природа и друштво, умногоме зависи од опремљености школа, али и од мишљења које учитељ има према њима. У том погледу, испитаници нашег истраживања били су учитељи на територији града Београда који су путем Гугловог упитника попуњавали петостепену скалу Ликертовог типа. Резултати истраживања указују на то да између учитеља мушког и женског пола, као и учитеља који су похађали и који нису похађали курс о дигиталним технологијама током студија не постоји статистички значајна разлика у мишљењу о увођењу дигиталних технологија у област природе и друштва. Учитељи суштински имају позитивно мишљење о примени дигиталних технологија у оквиру предмета Природа и друштво, те би требало тежити ка томе да школе буду опремљене ИКТ- ом како би наставни садржај из свих области био представљен што је могуће јасније, замимљивије и прецизније. Наредна истраживања могу се бавити мишљењем ученика млађег школског узраста о примени ИКТ-а у оквиру предмета Природа и друштво, али и других области.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: информационо-комуникационе технологије, природа и друштво, учитељ, мишљење, иновације.

Key words: information and communication technology, environment and society, teacher, opinion, innovation.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...