Naslov (eng)

Teachers role in developing student skills for the 21st century

Naslov (srp)

Uloga nastavnika u razvoju učeničkih veština za 21. vek

Autor

Прушевић Садовић, Филдуза

Opis (eng)

Summary: Modern civilization requires from people certain skills that will make them more productive and valuable members of society. The group of these skills for the 21st century includes, among others, problem-solving and decision-making skills, learning and metacognition skills, critical thinking, communication skills with different cultures, teamwork, personal and social responsibility, creativity and innovation, digital literacy. The importance of the listed skills is reflected in the success of the individual in everyday life, as well as in the professional development and career in which he is engaged. The role of teachers in the process of 406 recognizing and developing these abilities in students, especially at a younger school age, is immeasurably important. This task is not at all easy for a teacher, especially if we know that teachers are not sufficiently prepared for the process. Teachers themselves must possess and develop the listed abilities, in order to develop them in their students. The teacher is one of the key factors in the development of students' skills for the 21st century. The aim of this paper is to point out the problem of neglecting the development and encouraging the described skills in students, recognizing the causes of this problem and offering possible solutions to the existing problem. The paper describes examples of methodological procedures and ways of working, which the teacher can use to encourage the described skills in students. Some of the procedures described in the paper are: argumentation during the dialogue, creating your own tables of learning progress, conceptual analysis of the learning content, making information diagrams.

Opis (srp)

Sažetak: Savremena civilizacija zahteva od ljudi određene veštine koje će ih učiniti produktivnijim i vrednijim članovima društva. U grupu ovih veština za 21. vek, između ostalih, spadaju veština rešavanja problema i donošenja odluka, spospbnost učenja i metakognicije, kritičko mišljenje, umeće komuniciranja sa različitim kulturama, timski rad, lična i društvena odgovornost, kreativnost i inovativnost, digitalna pismenost. Bitnost nabrojanih veština ogleda se u uspehu pojedinca kako u u svakodevnom životu, tako i u profesionalnom razvoju i karijeri kojom se bavi. Uloga nastavnika u procesu prepoznavanja i razvijanja ovih sposobnosti kod učenika, naročito u mlađem školskom uzrastu, je nemerljivo značajna. Ovaj zadatak ni malo nije jednostavan za nastavnika, naročito ako znamo da nastavnici nisu u dovoljnoj meri pripremljeni za taj proces. Nastavnici sami moraju posedovati i razvijati nabrojane sposobnosti, kako bi iste razvijali kod svojih učenika. Nastavnik je jedan od ključnih faktora razvoja učeničkih veština za 21. vek. Cilj ovog rada jeste da ukažemo na problem zanemarivanja razvoja i podsticanja opisanih veština kod učenika, prepoznavanje uzroka ovog problema i nuđenje mogućih rešenja za postojeći problem. U radu su opisani primeri metodičkih postupaka i načina rada, kojima nastavnik može delovati na podsticanje opisanih veština kod učenika. Neki od postupaka opisanih u radu su: argumentovanje u toku dijaloga, kreiranje sopstvenih tabela napredovanja u učenju, konceptualna analiza sadržaja učenja, izrada dijagrama informacija.

Jezik

engleski

Datum

2021

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Key words: skills, teacher, student, abilities

Ključne reči: veštine, nastavnik, učenik, sposobnosti

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...