Naslov (srp)

Успостављање и одрживост система контроле квалитета услуга у социјалној заштити : докторска дисертација

Autor

Zekavica, Biljana, 1963-

Doprinosi

Brkić, Miroslav, 1967-
Perišić, Natalija, 1975-
Sjeničić, Marta

Opis (srp)

Процес интензивне реформе система социјалне заштите у Републици Србији датира од почетка 21. века. Стратегија развоја социјалне заштите, коју је Влада Републике Србије усвојила 2005. године, дефинисала је основне циљеве, задатке и принципе развоја социјалне заштите. Неки од основних циљева реформе, дефинисани Стратегијом, су и обезбеђивање квалитетних услуга у социјалној заштити и увођење система квалитета у ову област. Резултат реформских процеса је Закон о социјалној заштитити, који је ступио на снагу 2011. године, и који је, са припадајућим подзаконским актима, дао нормативни оквир за успостављање наведених реформских циљева, па и успостављање система контроле квалитета у области социјалне заштите. Закон, поред осталог, наставља децентрализацију система социјалне заштите. Улога министарства надлежног за социјална питања је да развија регулаторне механизме у циљу успостављања контроле квалитета, мониторнига, стручне подршке пружаоцима услуга у развоју услуга социјалне заштите. Закон изједначава цивилно друшто, приватни и јавни сектор у домену пружања услуга, дозвољава им да се такмиче на тржишту као пружаоци услуга, и даје локалним самоуправама одговорност за успостављање услуга социјалне заштите на локалном нивоу. Квалитет услуга у социјалној заштити подразумева стандардизацију услуга, лиценцирање пружалаца услуга и стручних радника и још два јако важна сегмента: подршку и контролу током пружања услуге. Контрола се спроводи кроз различите форме надзора: надзор над стручним радом и инспекцијски надзор. Увођење ефикасног система жалби и интерна евалуација на годишњем нивоу су обавезн стандард за пружаоце услуга, који такође представља важан сегмент система контроле...

Opis (srp)

Политичке науке - Подручја примене социјалног рада / Political sciences - Applied areas of social work practice Datum odbrane: 26.9.2016.

Opis (eng)

The process of intensive reform of social welfare system in Republic of Serbia is dating from the beginning of 21st century. Social Welfare Development Strategy, which was adopted by the Government of Republic of Serbia in 2005, has defined basic objectivities, missions and principles of social welfare development. Some of basic objectivities of reform, which were defined by Strategy, are provision of quality in social welfare services and introduction of quality system in this area. Reform processes have resulted in adoption of Law on Social Welfare in 2011, which, associated with by-laws, gave the normative framework for establishment of those reform goals, including too the establishment of quality control system in social welfare system. The Law on Social Welfare, inter alia, continues the decentralization of social welfare system. The role of ministry responsible for social affairs is to develop the regulatory mechanisms in order to establish quality control, monitoring, professional support to service providers in development of social welfare services. The Law of Social Welfare equates civil society, private and public sector in department of provision of services, allows them to compete in the market as service providers, and gives the responsibility to local governments for establishment of social welfare services at local level. The quality of services in social welfare implies standardization of services, licensing of service providers and professional workers and two more important segments: support and control during the providing services. The control is implemented through various forms of monitoring: professional work supervision and inspection in social welfare. The introduction of an effective complaint system and internal evaluation annualy are obligatory standard for service providers, which also represents an important segment of control systems...

Jezik

srpski

Datum

2016

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Društvena pitanja uopšte. Socijalna politika

social welfare, social welfare services, control of quality, professional work supervision, inspection in social welfare, supervisory support, licensing, accreditation, quality standards, self-asseessment, complains and appeals, social service providers, social welfare organizations

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Društvena pitanja uopšte. Socijalna politika

социјална заштита, услуге социјалне заштите, контрола квалитета, надзор над стручним радом, инспекција социјалне заштите, супервизијска подршка, лиценцирање, акредитација, стандарди квалитета, самопроцена, притужбе и жалбе, пружаоци услуга социјалне заштите, организације социјалне заштите