Naslov (srp)

Синтаксичка анализа реченице у млађим разредима основне школе : докторска дисертација

Autor

Mićić, Višnja M., 1980-

Doprinosi

Radović-Tešić, Milica, 1946-

Opis (srp)

У раду се најпре даје преглед релевантних стручних и теоријских проучавања просте реченице. Консултоване су водеће граматике и одабрани лингвистички радови. Из те анализе издвојила су се структурна, функционална и поједина семантичка обележја основних синтаксичких појмова. Приказ њихових обележја послужио је као основа за анализу уџбеничких интерпретација садржаја из синтаксе и дечјих одговора на тесту знања, као и за избор методичких поступака који се у раду предлажу. Ови појмови се у методичким интерпретацијама намењеним млађем школском узрасту расветљавају са структурно-функционалног становишта, а само у појединим сегментима и са семантичког. Методичка литература већине методичара бави се само општим оквирима наставе граматике, у којима се не расветљавају специфичности наставе синтаксе. Нека од понуђених решења, која су отворена за даље моделовање, у раду се узимају у обзир, а ту се првенствено мисли на избор метода, структуру часа и предности ваљаног наставног планирања. Узели смо у обзир досадашње методичке студије у којима су разматрани поједини специфични проблеми наставе синтаксе. У пројекту истраживања полази се од тих проблема и предложених решења. Методичка интерпретација садржаја из синтаксе сагледава се најпре кроз анализу уџбеничке литературе намењене млађем школском узрасту. Проучавају се начини излагања градива, дефиниције појмова, избор примера, повезивање и развојност градива, начини илустровања синтаксичких садржаја, задавање радних налога у овој области. Кроз тест знања намењен ученицима другог, трећег и четвртог разреда, као и путем упитника за истраживање ставова и мишљења наставника разредне наставе и српског језика, испитује се одређен број проблема у настави синтаксе...

Opis (srp)

Дидактичко-методичке науке - Методика наставе српског језика и књижевности / Didactic and methodological sciences - Methodology of teaching Serbian language and literature Датум одбране: 30.10.2013.

Opis (eng)

Firstly, the thesis gives an overview of relevant expert and theoretical study of a simple sentence. Leading grammar books and selected linguistic works have been consulted. Structural, functional and several semantic features of the basic syntactic concepts have been extracted from the analysis. The overview of their features served as the basis for the analysis of the textbook interpretations of the syntax contents and children’s responses on the knowledge tests, as a choice of methodological principles that are suggested in the thesis. In methodological interpretations intended for younger students, these concepts are enlightened from the structural and functional, and only in certain segments from the semantic viewpoint. Methodological literature of most of the scholars deals only with general framework of the grammar curriculum, which does not shed light on the specifics of the syntax teaching. Some of the offered solutions, which are open for further modeling, are taken into account in the paper, and this particularly refers to the choice of method, class structure and advantages of a good planning of teaching. We have taken into account all methodological studies that have so far discussed individual specific problems of the syntax teaching. The research project starts with these problems and suggested solutions. Methodological interpretation of the syntax content is firstly seen through the analysis of textbook literature intended for younger students. The research involves the presentation of material, definitions of syntactic concepts, choice of examples, connection and development of the material, methods of illustrating syntactic content, setting work tasks in this field. The knowledge test intended for second, third and fourth grade students, as well as the survey aimed at testing attitudes and opinions of the class teachers as well as of the Serbian language teachers both study certain number of problems in the syntax teaching...

Jezik

srpski

Datum

2013

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

методика, настава синтаксе, наставни садржај, уџбенички текст, проста реченица, синтаксичка анализа, синтаксичка јединица, реченични чланови, обележја појмова, развој појмова