Naslov (srp)

Утицај савремених наставних медија на квалитет непосредне комуникације у настави природе и друштва : докторска дисертација

Autor

Prušević-Sadović, Filduza R., 1979-

Doprinosi

Šehović, Sefedin, 1960-
Šehović, Sefedin, 1960-
Mandić, Danimir, 1964-
Radojković, Miroljub, 1949-

Opis (eng)

Interdisciplinary of teaching Nature and Society offers to a teacher numerous possibilities in the choice and implementation of different shapes and forms of communication during a teaching process. Depending on the content of learning, aims and tasks of teaching being planned to accomplish during a class, methods and forms of work, we can plan different forms of communication in teaching. Modern teaching demands a higher thinking, verbal and practical activity of a student in the process of knowledge acquiring. To accomplish this, we have to know features, advantages and lacks of forms and methods being used the most often in teaching Nature and Society, and also ways of communication appearing within their frame. A traditional teaching has been featured by a weak verbal and practical activity of a student, and this implicitly emphasises to a weak thinking activity during teaching process. The research been conducted during making of this PhD Thesis has been directed towards one of a possible ways to increase verbal activity and direct participation of students in communication, by introducing modern media into teaching process. Having conducted the research, we have wanted to expose in a very simple and clear way to teachers and students, and also to expert personnel of a school that usage of modern communication means, as teaching means, as teaching tools, with no great efforts, bring visible changes in the quality of teaching, thanks to more intensive communication, activity and motivation of students. A teacher is also being reduced a part of the one’s obligations of lecture type, and this leaves to the one more time and energy for creativity and reconsidering of teaching process. A part of direct communication in teaching process is being reduced, but other forms of communication appear, cooperation is being strengthened, knowledge transfer, connection of symbolic, verbal and practical experiences. Also, we have wanted to emphasise onto a necessity of widening a traditional three-factor teaching, still being a dominant one in our schools, to multi-factor teaching by introduction of modern media into the processes of learning and teaching. The aim of the realised research has been to: determine a difference in quality of direct communication in teaching of Nature and Society during a teaching by usage of traditional and modern teaching media and tools, and emphasise onto advantages of modern teaching tools and modern media in knowledge transfer process and knowledge acquiring compared to possibilities of tools and media used in the traditional teaching process...

Opis (srp)

Интердисциплинарност наставе природе и друштва наставнику пружа много могућности у одабиру и примени различитих облика и форми комуникације у току наставног процеса. У зависности од садржаја учења, циља и задатака наставе које планирамо да остваримо у току часа, метода и облика рада, можемо планирати и различите облике комуникације у настави. Савремена настава захтева већу мисаону, вербалну и практичну активност ученика у процесу долажења до знања. Да би се то постигло морамо познавати одлике, предности и недостатке облика и метода који се најчешће користе у настави природе и друштва, као и начине комуникације који се појављују у њиховом оквиру. Традиционална настава се одликује слабом вербалном и практичном активношћу ученика, што имплицитно указује и на слабу мисаону активност у току наставног процеса. Истраживање које је спроведено у току реализације ове докторске дисертације било је усмерено на један од могућих начина да се вербална активност и непосредно учешће ученика у комуникацији повећа, увођењем савремених медија у наставни процес. Истраживањем које смо спровели желели смо да наставницима и ученицима, као и стручном особљу школе, предочимо на врло једноставан и јасан начин, да коришћење савремених средстава комуникације, као наставних средстава, без превеликих напора доводи до видљивих промена у квалитету наставе, захваљујући интензивнијој комуникацији, активности и мотивисаности ученика. Наставник се такође, ослобађа једног дела обавеза, предавачког типа, што му оставља више времена и енергије за креативност и осмишљавање наставног процеса. Удео непосредне комнуникације у наставном процесу се смањује, али се појављују неки други облици комуницирања, појачава се сарадња, трансфер знања, повезивање симболичких, вербалних и практичних искустава. Такође, желели смо указати на неминовност проширења традиционалне трофакторске наставе, која још увек доминира у нашим школама, на вишефакторски систем увођењем савремених наставних медија у процесе учења и поучавања. Циљ реализованог истраживања био је: утврдити разлику у квалитету непосредне комуникације у настави природе и друштва приликом извођења наставе коришћењем традиционалних и савремених наставних медија и средстава и указати на предности савремених наставних средстава и савремених медија у процесу преношења и усвајања знања у односу на могућности средстава и медија коришћених у традиционалној настави...

Opis (srp)

Методика наставе - Методика наставе Природе и друштва / Methodology of teaching- Methodology in teaching of Nature and society

Jezik

srpski

Datum

2013

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

настава природе и друштва, непосредна комуникација, савремени наставни медији, ученик, наставник, наставни садржаји, облици наставног рада, методе наставног рада

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

teaching of Nature and Society, a direct communication, modern teaching media, a student, a teacher, teaching contents, forms of teaching work, methods of teaching work