Naslov (eng)

Competitiveness and financial effects of cross border acquisitions in Serbia : PhD dissertation

Naslov (srp)

Konkurentski i finansijski efekti međunarodnih preuzimanja u Srbiji : doktorska disertacija

Autor

Marković, Dušan Z., 1981-

Doprinosi

Rakita, Branko, 1955-
Đuričin, Dragan, 1955-
Janošević, Stevo, 1954-

Opis (srp)

Proces globalizacije znacajno je ubrzan tokom prethodne dve decenije. Njegova glavna karakteristika je nastanak novog poslovnog okruženja. Novo poslovno okruženje se sa jedne strane odlikuje obiljem poslovnih prilika, usled dostupnosti novih tržišta, a sa druge obiljem opasnosti, usled izloženosti globalnoj konkurenciji. Kompanije su na promenjen poslovni ambijent reagovale internacionalizacijom poslovanja, a sve u cilju korišcenja mogucnosti koje su se otvorile i adekvatnog upravljanja rizikom poslovanja. U ovom periodu investicione strategije internacionalizacije, a narocito medunarodna preuzimanja, dobila su na svojoj atraktivnosti i znacaju. Liberalizacijom regulative koja se odnosi na inostrane investicije, narocito kroz masovne privatizacije, državni organi bivših socijalistickih zemalja, ukljucujuci i Srbiju, kreirali su pretpostavke za dinamican razvoj medunarodnih preuzimanja. Usled neefikasnog institucionalnog i specificnog poslovnog ambijenta u tranzicionim zemljama, inace složen proces medunarodnih preuzimanja postaje još kompleksniji. U okviru disertacije bice izložen strategijski model planiranja i implementacije medunarodnih preuzimanja cija bi primena trebalo da doprinese kreiranju vrednosti za vlasnike. Nakon toga bice analizirani efekti medunarodnih preuzimanja u Srbiji na nacionalni izvoz kao i izvoz preuzetih kompanija, razvoj finansijskog položaja preuzetih kompanija i konacno efekti transferisanja medunarodnih standarda poslovanja kao izuzetno znacajne imovine nematerijalnog karaktera.

Opis (srp)

Drustvene nauke - Medjunarodne finansije / Social sciences - International finance Datum odbrane: 25. mart 2013.

Opis (eng)

The proces of globalization have been accelerated significantly over the past two decades. New business environment stemmed from globalization as its most prominent and most significant output. The new environment offers abundance of opportunities, yet competition in global field brings along variety of threats as well. In response to these new circumstances, companies decided to internationalize their operations and thus reap benefits from the new opportunities and properly manage business risks. International investment strategies, especially international acquisitions, mark rising attractiveness and importance in this period. Governments in ex socialist countries, including Serbia, liberalized foreign investment regulations, mainly through mass privatizations, and thus set the bases for dynamic development of international acquisitions. The process of international acquisitions already being very complex became even more intricate due to inefficient institutions and specific business environment in transition economies. This dissertation defines the strategic model for planning and implementation of international acquisitions whose practical application is expected to make contribution to shareholder value creation. The effects international acquisitions in Serbia had on national export, export and development of financial performances of acquired companies, and the effects of passing on global business practices, as a highly significant intangible asset, are then analyzed.

Jezik

srpski

Datum

2012

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Međunarodne finansije

globalizacija, medjunarodna preuzimanja, konkurentnost, finansijski efekti, strategijsko upravljanje

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Međunarodne finansije

globalization, international acquisitions, competition, financial effects, strategic management