Opinions Of Students In The Final Year Of Studies On The Possibilities Of Applying The Method Of Verbal Associations In The Project Context
Мишљења студената завршне године студија о могућностима примене методе вербалних асоцијација у пројектном контексту
Abstract: This presentation will focus on the specifics of studying preschool children’s verbal associations and the challenges that researchers face during both data collection and data processing – from the perspective of final year students at the Teacher Education Faculty in Belgrade. It employs a psycholinguistic research method aimed at examining the mental lexicon, which is significant for educators as it provides insights into children’s perspectives on the world. Precisely for this reason, during the summer semester of the school year 2023/24, one of the tasks in the exercises from the subject Methodology of Speech Development II was to implement this method with children. Based on this experience, we asked them to fill out a survey in which they evaluate the place and importance of applying this method in project planning in kindergarten. The goal of the work is to learn about the possibilities of applying the method of verbal associations in educational work, as well as the possibilities of including students and practicing educators in more extensive research that would be led by university teachers. This vertical design of research practice would have a positive impact on all involved levels of education and training. On the one hand, an overall larger research sample conducted in a larger number of age groups would contribute to the relevance of the conclusions. On the other hand, research results collected in individual age groups in kindergarten would be used for project planning and development of real projects within those small learning communities.
Резиме: Ово излагање биће посвећено специфичностима проучавања вер- балних асоцијација предшколске деце из перспективе студената завршне године студија на Факултету за образовање учитеља и васпитача у Београду. Осврнућемо се и на изазове са којима се истраживачи сусрећу, како у процесу прикупљања података, тако и приликом њихове обрадe. Реч је о психолингвистичкој истражи- вачкој методи која има за циљ испитивање менталног лексикона. За практичаре у васпитно-образовном процесу значајна је зато што отвара могућност упозна- вања дечјег погледа на свет. Управо из тог разлога, у току летњег семестра школ- ске 2023/24. године, један од задатака на вежбама из предмета Методика развоја говора II било је спровођење ове методе са децом из група у којима су студенти боравили од једне до шест недеља, зависно од тога колико предмета похађају. На основу овог искуства замолили смо их да попуне анкету којом оцењују место и значај примене ове методе у пројектном планирању. Циљ рада је да се расветле могућности практичне примене истраживачке методе (вербалних асоцијација) у васпитно-образовном раду, као и могућности укључивања студената и васпитача практичара у опсежнија истраживања којима би руководили универзитетски на- ставници. Овакво вертикално осмишљавање истраживачке праксе позитивно би утицало на све укључене нивое образовања и васпитања. Истраживачки узорак спроведен у већем броју узрасних група допринео би релевантности закључака, а резултати истраживања прикупљени у појединачним узрасним групама би се користили за пројектно планирање и развијање реалних пројеката у оквиру тих заједница учења.
srpski
2025
© All rights reserved
Keywords: associative method, project learning, student, preschool teacher, stimulus word
Кључне речи: асоцијативна метода, пројектно учење, студент, васпитач, реч-драж