Naslov (srp)

Утицај мини – спортских игара на локомоторна знања предшколске деце

Naslov (eng)

The Impact Of Mini-Sports Games On The Locomotor Knowledge Of Preschool Children

Autor

Пелимиш, Владан
Стоиљковић, Софија

Publisher

Крушевац : Академија васпитачко-медицинских струковних студија, Одсек васпитачких студија

Opis (eng)

Summary: The competencies of preschool educators for physical and health education of children aged 5 to 7 include movement skills (development of basic motor skills, providing the foundation for children‟s motor abilities). Mini – sports games require children to have elementary movement techniques and quick motor reactions. Accordingly, the goal of this research is to scientifically determine the impact direction of mini – sports games on the development of some of the most important locomotor and manipulative abilities. The study involved a total of 35 preschool children (18 girls and 17 boys) from preparatory preschool groups, with an average age of 6.3±0.22 years, in the preschool institution “11. April” in Belgrade. A pre-experimental design with a single-group pretest-posttest was used. Locomotor skills were assessed using the Köperkoordinationstest für Kinder (KTK) test. The results indicate a positive impact of mini – sports games on improving locomotor skills (such as walking backward on a beam, one-legged obstacle jumping, and platform shifting). There were no significant differences in lateral ankle jumps. This study aims to assist educators in assessing the rate of physical property growth and diagnosing motorically healthy children and those with immature motor skills based on the elements determining the quality of children‟s movement.

Opis (srp)

Апстракт: У компетенције васпитача за физичко и здравствено васпитање деце од 5 до 7 година спадају и компетенције кретања (развој основних кретних вештина, обезбеђивање основе за кретну оспособљеност деце). Мини – спортске игре захтевају од деце елементарну технику кретања, као и брзу кретну реакцију. Сходно томе, циљ овог истраживања је да се, применом експерименталне методе, научно утврди смер утицаја мини – спортских игара на развој неких од најважнијих локомоторних и манипулативних способности. Обухваћено је укупно 35 предшколске деце (18 девојчица и 17 дечака) припремних предшколских група просечне старости (6,3±0,22 година), у предшколској установи „11. април“ у Београду. Користио се предекспериментални нацрт истраживања, тачније нацрт са једном групом претест-посттест. Локомоторна знања су процењивана тестом за развој локомоторних вештина Köperkoordinationstest für kinder (КТК). Добијени резултати указују на позитиван утицај мини – спортских игара на усавршавање локомоторних знања (Ходање уназад по гредици, Једноножно прескакање препрека и Премештање платформи). Није било значајних разлика у варијабли Бочни суножни скокови. Овај рад треба да помогне васпитачима да, између осталог, на основу елемената који одређују квалитет кретања деце оцене стопу раста физичких својстава и тако дијагностикују моторички здраву децу и децу са незрелом моториком.

Jezik

srpski

Datum

2025

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: деца предшколског узраста, КТК тест, третман, усмерене моторне активности.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...