Naslov (srp)

Маргинализовани субјекти збирке Гарави сокак: обрада на часу и рецепција

Autor

Стојановић, Лола

Publisher

Београд: Учитељски факултет

Opis (srp)

Сажетак: Поезија Мирослава Антића је присутна у настави српског језика и књижевности (од другог до седмог разреда), али у програме није укључена ниједна песма из збирке Гарави сокак. Питање који су разлози за то представља подстицај за више различитих приступа овој збирци. Имајући у виду да песме из Гаравог сокака тематизују маргинализоване субјекте (Роме), и да је то веома истакнуто контекстом Другог светског рата који је одређен у „Уводној речи” аутора, истражићемо неке карактеристике песничког текста, индиректно и програма, те поставити питање обликовања претпостављених читалаца (ученика). Сусрет са тематиком ексцентричне (пот)културе данас је методолошки и методички битан изазов. Овај рад испитује могућности обраде „Уводне речи” и песме „Мита” из збирке Гарави сокак Мирослава Антића у разредној настави. Практични део истраживања обављен је у одељењима четвртог разреда основне школе „Краљ Александар Први” у Београду. Циљ испитивања се огледа у показивању на који начин ученици реагују, разумеју и доживљавају јунаке, теме и мотиве Гаравог сокака са једне стране, и указивању на интеракцију наставник – текст – ученик у тумачењу поезије.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: Гарави сокак, рецепција, настава српског језика и књижевности, маргинализовани субјекти.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...