Улога регионалне туристичке организације у формирању интергралног туристичког производа Западне Србије
Основни циљ докторске тезе је да укаже на значај доброг управљања у туристичкој дестинацији. Анкетна истраживања су усмерена на сегмент потенцијалних туриста у дестинацији и на предстанике Локалних туристичких организација који су дефинисали колики је бенефит од чланства у РТО Западне Србија. Анкетна истраживања указују на значај успостављања РТО као концепта. Потребно је одредити на који начин је потребно вршити стратешко планирање и инвестицирање, на који начин је могуће диверсификовати туристичку понуду и на који начин да усмере развој туризма, а у циљу што боље подршке кризном менаџменту. Представљени су природни и културни ресурси, туристички промет свих општина региона и материјална база ових 12 општина са циљем боље прегледности и лакшег уочавања могућих одступања и планирања корективних акција. Најбитније питање на које треба дати одговор јесте у коликој мери је потребно диверсификовати туристички производ. Представници ЛТО познају неискоришћене потенцијале својих општина и кључан су стејкхолдер у дестинацији који највише треба да утичe на креирање нових туристичких атракција у региону Западне Србије. Улога РТО је вишеструка и највише се базира на кординацији свих локалних стејкхолдера, промоцији и развоју културних и природних туристичких вредности у региону. Кроз концепт РТО Западне Србије многе мање Локалне туристичке општине постају видљивије на тржишту кроз учешће на туристичким сајмовима и уз помоћ додатне промоције која им је омогућена кроз различите пројекте РТО Западне Србије. Планирање развоја туризма једног региона се одвија у континуитету. Туристичко тржиште је флуктуабилно. Туристичка тражња јако је флексибилна, док туристичка понуда не може у потпуности да испрати захтеве туристичке тражње и да се брзо прилагоди тренутној ситуацији на тржишту. С тим у вези јако је битно планирање и развој одрживог туризма у мери колико је то могуће.
Društvene nauke / Društvena geografija Social sciences / social geography Datum odbrane: 29.03.2024.
The main goal of the PhD thesis is to emphasize the importance of good management practices in a tourist destination. The survey research targets potential tourists in the destination and representatives of local tourism organizations who define the benefits of membership in RTO Western Serbia. The survey research indicates the significance of establishing RTO as a concept. It is necessary to determine how strategic planning and investment should be carried out, how to diversify the tourist offers, and how to direct tourism development to better support crisis management. The natural and cultural resources, tourist traffic in all municipalities of the region and the accomodation facilities of these 12 municipalities have been presented to enhance visibility and facilitate the identification of possible deviations and planning of corrective actions. The key question that needs to be answered is to what extent it is necessary to diversify the tourist product. LTO representatives recognize the untapped potential of their municipalities and they play a pivotal role, as key stakeholders, in influencing the creation of new tourism attractions in the region of Western Serbia. The role of RTO is multifaceted and primarily focused on coordinating all local stakeholders, promoting and developing cultural and natural tourist values in the region. Through the concept of RTO Western Serbia, many smaller local tourist municipalities are becoming more visible in the market through participation in tourism trade shows and additional promotion provided by various projects of RTO Western Serbia. Planning for tourism development in a region is an ongoing process as the tourist market is fluctuating. Tourist demand is highly flexible, while the tourist supply cannot always fully meet the demands and quickly adapt to the current market situation. Therefore, it is crucial to plan and develop sustainable tourism to the best possible extent.
srpski
2023
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 3.0 Austria License.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/legalcode
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Regionalna geografija sveta
Regional tourism organisation, Destination management organisation, Local tourism organisation, diversification, concentration, strategies, promotion, stakeholders, tourist fairs, internet promotion
OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Regionalna geografija sveta
Регионална туристичка организација, Дестинацијска менаџмент организација, Локална туристичка организација, диверсификација, концентрација, стратегије, промоција, стејкхолдери, туристички сајмови, интернет промоција