Vuk Milatović’s View On Speech Development Methodology: Context, Concept And Perspectives
Поглед Вука Милатовића на методику развоја говора: контекст, концепт, перспективе
Сажетак: У овом тексту се најпре скицира контекст настајања зборника радова посвећених методици развоја говора који је приредио Вук Милато- вић, као и контекст настајања његових ауторских текстова који припадају овој области. Потом се у краткој анализи показује на који начин Милатовић постулира основе савремене методике развоја говора као аутономне и интердисциплинарне науке. У завршном делу текста се оцртавају могуће перс- пективе ове научне дисциплине, засноване на милатовићевским темељима: од прецизног дефинисања предмета проучавања, терминологије и методо- логије, преко извођења методичких импликација из лингвистичке и пси- холингвистичке грађе до, коначно, осмишљавања конкретне реализације садржаја из методике развоја говора у васпитно-образовном контексту.
Summary: This paper firstly outlines the context in which a book of proceedings on speech development methodology edited by Vuk Milatović was compiled, as well as the context of the appearance of his authorial texts belonging to this area. The next part offers a short analysis of the way in which Milatović postulates the basics of modern speech development methodology as an autonomous and interdisciplinary science. The final part of the paper presents the possible perspectives of this scientific discipline based on Milatović’s foundations: from the precise definition of the subject of study, terminology and methodology, through drawing methodological implications from the linguistic and psycholinguistic content, to the conceptual design of the full application of the contents pertaining to speech development methodology in the educational context.
srpski
2020
© All rights reserved
Кључне речи: методика развоја говора, предшколско васпитање, Вук Милатовић, смисао, сећање.
Key words: speech development methodology, preschool education, Vuk Milatović, sense, memory.