Naslov (srp)

(Не)могућност блискости : (белешке о рецепцији Пуцања)

Autor

Вукомановић Растегорац, Владимир

Publisher

Трстеник : Народна библиотека "Јефимија"

Opis (srp)

Протекле су непуне две године откад је сачињен, недуго потом и објављен, најновији избор из младе српске прозе под насловом Пуцања. Појавивши се заједно са избором из нове српске поезије Простори и фигуре Владимира Стојнића, он је пред собом имао више циљева, а један од њих био је учинити преглед- нијим то тешко видљиво или невидљиво комешање тема унутар младе српске прозе и указати на начине њиховог уметничког обликовања. Прегледнијим за чи- талачку публику (до које књиге млађих аутора, осим по изузетку, тешко долазе), за саме ауторе (који су део те читалачке публике а који су у том, новом осветљењу прича својих колега могли да из још једне перспективе сагледају своје место на прозној „сцени“) и, коначно, за књижевну критику, коју – чини(ло) се – треба до- датно мотивисати да се више посвети писцима који полако постају савремена српска проза. Улога и значај критике су у овом контексту неупитни, будући да, онда када је темељна и аргументована, она јесте, или треба да буде, продубљени одговор на написано, такав одговор у најбољем случају може да води конструк- тивном дијалогу између писца и критичара и допри- несе отварању / ширењу комуникационог канала изме- ђу делā и читалаца. Tакав дијалог водио би бољој де- финицији евентуалних проблема и откривању начина на који се они могу превазићи – било да је реч о уметничком обликовању, било да је реч о односу текста према књижевној традицији на чијој се подлози дело ствара и према којој се нужно одређује, било да је реч о односу текста према друштвеној стварности и улози књижевности у тој истој стварности итд. Иако, јасно је, не треба ни прецењивати утицај критике на токове у књижевности, данас није излишно запитати се каква је рецепција Пуцања и како она повратно утиче на младу српску прозу.

Jezik

srpski

Datum

2014

Licenca

© All rights reserved

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...