Naslov (srp)

Модел колаборативног учења и евалуације студентских радова заснован на блокчејн технологијама : докторска дисертација

Autor

Bjelobaba, Goran, 1975-

Doprinosi

Đogatović, Marko, 1976-
Despotović-Zrakić, Marijana, 1977-
Bogdanović, Zorica, 1979-
Labus, Aleksandra, 1984-
Kovačević, Ivana, 1975-
Jeremić, Veljko, 1985-

Opis (srp)

Предмет истраживања ове докторске дисертације јесте развој моделаколаборативног учења и евалуације студентских радова заснованог на блокчејнтехнологијама. У раду су приказане могућности примене блокчејн технологија радиобезбеђивања веродостојности и непорецивости података у колаборативном учењу иевалуацији студентских радова (енг. peer assessment). Циљ истраживања једефинисање новог модела за унапређење наставног процеса у е-образовању који требада применом метода колаборативног учења омогући релевантну, веродостојну,транспарентну и сигурну евалуацију студентских радова, нарочито у системима свеликим бројем студената, попут масивних отворених онлајн курсева (енг. Мassiveоnline open courses – MOOC), или у системима е-учења с великим бројем студената.Приступ колаборативном учењу заснован је на учешћу студената у евалуацијистудентских пројеката, а реализован је применом одабраних концепата из процесарецензирања научноистраживачких радова, као и применом и прилагођавањем добрихпраксa са сервиса као што су Публонс (енг. Publons) и Архив (енг. arXiv). Допринос овограда је развој модела колаборативног учења и евалуације студентских радова у е-образовању заснованог на блокчејн технологијама, који ће омогућити квалитетнијуевалуацију студентских радова и унапредити квалитет образовног процеса. Доприносрада састоји се и у примени и евалуацији тог модела над реалном популацијомстудената и професора, као и на закључцима који су проистекли из спроведенеанализе.

Opis (srp)

Информациони системи и технологије - Електронско пословање / Information Systems and Technology- E-business Datum odbrane: 20.03.2024.

Opis (eng)

The research subject of this doctoral dissertation is the development of a model of peer topeer learning and evaluation of student papers based on blockchain technologies. Thepossibilities of applying blockchain technologies with the aim of ensuring data authenticityand non-repudiation in peer assessment and the evaluation of students’ papers aredemonstrated in the doctoral dissertation. The aim of the research is to define a new modelfor the improvement of the teaching process in e-education, which should enable relevant,credible, transparent and safe evaluation of student work by using the method of peer to peerlearning, especially in systems with many students, such as MOOC (Massive online opencourses) or e-learning systems with a large number of students. The approach to peerassessment is based on students’ participation in the evaluation of students’ projects and thesame is implemented by applying the concepts selected from the scientific-research paperreview process and by applying and adapting good practices from the services such asPublons and arXive. The contribution made by this doctoral dissertation reflects in thedevelopment of the blockchain-technologies-based peer assessment and students’ papersevaluation model in e-education that will enable a more quality evaluation of students’papers and improve the quality of the education process. The contribution also includes theimplementation and evaluation of the applied model over the real population of students andprofessors, as well as the conclusions derived from the conducted analysis

Jezik

srpski

Datum

2024

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Interakcija između čoveka i računara. Korisnički interfejs

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Internet

блокчејн технологије, евалуација, колаборативно учење, образовни процес, паметни уговори

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Interakcija između čoveka i računara. Korisnički interfejs

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Internet

blockchain techmologies, peer assessment, collaborative learning, educational process, smart contracts