Naslov (eng)

Training preschool and school teachers for implementing educational robots

Naslov (srp)

Osposobljavanje vaspitača i učitelja za implementaciju obrazovnih robota

Autor

Ристић, Мирослава
Стоковић, Гордана
Матовић, Софија

Publisher

Novi Sad : Fakultet tehničkih nauka

Opis (srp)

Kratak sadržaj: Nastavni predmet Digitalni svet koji je uveden u prvi ciklus obaveznog obrazovanja ima za cilj razvijanje digitalne kompetencije učenika neophodne za bezbednu i pravilnu upotrebu digitalnih uređaja za učenje, komunikaciju, saradnju i razvijanje osnova algoritamskog načina razmišljanja. Na osnovu dosadašnjih iskustava u radu sa decom školskog uzrasta, profesori razredne nastave, budući učitelji i vaspitači su identifikovali algoritamski način razmišljanja istovremeno kao najapstraktniju i najzahtevniju oblast, ali i kao fundament u bazičnom obrazovanju. Cilj ovog rada je kritička analiza metodičkih pristupa pri osposobljavanju studenata za implementaciju obrazovnih robota u vaspitno-obrazovni rad i nastavu, u funkciji razvoja osnova algoritamskog načina razmišljanja kod dece. Metodički pristupi su testirani na osnovu analiza aktivnosti i samorefleksije studenata u okviru radionica za osposobljavanje master studenata na Učiteljskom fakultetu, Univerziteta u Beogradu. Rezultati istraživanja ukazuju da nastavne aktivnosti za studente deluju podsticajno ukoliko su osmišljene prema načelima konstruktivističke nastave: studenti aktivno učestvuju, samostalno dolaze do jednog ili više rešenja, diskutuju, osmišljavaju nove zadatke sa višim nivoima složenosti u okviru različitih nastavnih predmeta i oblasti. Na osnovu svega analiziranog možemo reći da testirani metodički pristupi mogu doprineti razvoju kompetencija studenata za implementaciju obrazovnih robota, ukoliko je studentima obezbeđen direktan rad sa fizičkim digitalnim uređajem.

Opis (eng)

Abstract: The teaching subject Digital world, which was introduced in the first cycle of compulsory education, aims to develop students' digital competence essential for a safe and correct use of digital devices for learning, communication, collaboration and developing the basics of algorithmic thinking. Based on past experiences in working with children, classroom teachers, future teachers and preschool teachers have identified algorithmic thinking as the most abstract and demanding field, as well as the foundation in basic education. The aim of this paper is a critical analysis of methodological approaches in training students for the implementation of educational robots in the function of developing the basics of algorithmic thinking with children. Methodological approaches were tested based on the analysis of activities and self-reflection of students within the workshops for master students at the Teacher Education Faculty, University of Belgrade. Research results indicate that teaching activities are motivating for students if they are designed according to the principles of constructivist teaching: students actively participate, independently come to one or several solutions, discuss, and design new tasks with a higher level of complexity within different teaching subjects and areas. Based on everything analysed, we can say that the tested methodological approaches can contribute to the development of students' competencies for the implementation of educational robots, if students are provided with direct work with physical digital devices.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Ključne reči: Digitalni svet, Algoritamski način razmišljanja, Robot u nastavi, Metodički pristupi, nastava

Key Words: Digital world, Algorithmic thinking, Educational robots, Methodological approaches, Teaching

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...