Izmenjena uloga i kvalitet rada nastavnika u eri digitalizacije
Apstrakt: Pred nama su generacije koje su rođene, odrastaju i sazrevaju u digitalnom okruženju, pa shodno tome digitali- zaciju ne doživljavaju kao novu tehnologiju, već kao prirodno okruženje, svakodnevicu i zonu komfora. Za njih izlazak u offline okruženje često stvara uznemiravajući, neshvaćen i ograničavajući osećaj. Kako je digitalizacija iz korena promenila obrazovno okruženje, da bi nastavnici bili uspešni u novoj ulozi vaspitno-obrazovne razmene, neophodno je da identifikuju, razumeju i iskoriste sve promene koje je digitalizacija unela u obrazovno okruženje. Cilj ovog rada je prikaz i analiza izabranih istraživanja koja se bave novom ulogom nastavnika u savremenom kontekstu. Analizom se izdvajaju i obrazlažu zajednički nalazi istraživanja s obzirom na sledeće aspekte analize: 1) uticaj digitalnih tehnologija na same nastavnike, 2) transformacija nastavnih metoda i 3) vrednovanje u digitalnom okruženju. U zaključku se iznose predlozi za podršku nastavnicima u kreiranju pod- sticajne sredine za učenje i razvoj učenika.
srpski
2023
© All rights reserved
Ključne reči: digitalizacija, nastavnik, digitalne kompetencije, nove metode i alati učenja.