Naslov (srp)

Пeдагошке импликације наставе као интерактивног процеса између ученика и наставника

Naslov (eng)

Pedagogical implications of teaching as an interactive process between students and teachers

Autor

Зукорлић, Мирсада
Поповић, Далиборка

Publisher

Институт за српску културу Приштина, Лепосавић

Opis (eng)

Summary: Interaction and communication are essential features of education, so in interactive (commu- nicative) pedagogy, education is defined as a kind of interaction between educators and learners - teachers and students. In an interactive educational environment that implies respect for the prin - ciples of pedagogical communication, the educational influences are more emphasized and focused on personality development, and the connections between the subjects of the educational process are firm and strong. In this sense, the paper discusses the implications of teaching as an interactive process on learning outcomes and the position of students in it. In the conclusion, it is emphasized that active interaction between teachers and students condi- tions greater student autonomy, which increases the possibilities for the development of a flexible, resilient, creative, and above all, responsible and free individual. The prerequisites for creating more optimal conditions for learning and the application of more purposeful interactions that would serve the purpose of successful teaching and learning and personality development were also highlighted.

Opis (srp)

Апстракт: Интеракција и комуникација су суштинске одлике васпитања, па се у интерактивној педагогији (комуникацијска педагогија) васпитање одређује као сво- јеврсна итеракција између васпитача и васпитаника – наставника и ученика. У интер- активном васпитном окружењу које подразумева уважавање принципа педагошке ко- муникације васпитно деловање је сврсисходније, са целисходним усмерењем на развој личности, а повезаност међу учесницима васпитно-образовног процеса јача и чвршћа. У том смислу, у раду се разматрају импликације наставе као интерактивног процеса на исходе учења и положај ученика у њој. У закључку се наглашава да активна интер- акција између наставника са ученицима условљава већу аутономију ученика, чиме се повећавају могућности за развој флексибилног, резилијентног, креативног, а пре свега одговорног и слободног појединца. Такође, истакнути су и предуслови за стварање оптималнијих услова за учење и примену сврсисходнијих интеракција које би биле у функцији успешног поучавања и учења и развоја личности.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: интеракција, исходи учења, положај ученика у наставном процесу.

Key words: interaction, learning outcomes, students’ position in the teaching process.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...