Naslov (srp)

Ставови васпитача о употреби радних листова за развој математичких појмова

Naslov (eng)

Preschool teachers’ аttitudes on the use of worksheets for the development of mathematical concepts

Autor

Почуча, Светлана

Publisher

Učiteljski fakultet

Opis (eng)

Abstract: Children learn through social interaction and interaction with the physical environment. Modeling learning materials is one of the ways in which the preschool teacher prepares an environment that encourages research and learning. Numerous authors believe that the use of mathematical worksheets and tasks in preschool age does not have a great impact on later academic achievements, while the second group believes that with certain actions of the teacher and planned learning situations, worksheets have a positive impact on the child's development. Worksheets are part of long-standing practice in kindergartens in Serbia. The goal of the research was to examine the attitudes of preschool teachers related to the use of worksheets in kindergarten for the development of mathematical concepts. The sample consisted of 15 teachers from Belgrade kindergartens. A semi-structured interview was used. The current training and application of the new program Years of Ascent prompted us to examine whether and in what way the practice of using worksheets for the development of mathematical concepts has changed as a result of the training and application of the new program. The results of the research indicate that, regardless of training, the vast majority of our preschool teachers believe that worksheets have an impact on the development of initial mathematical concepts in preschool children. As a result of the research, we have a categorization into ready-made worksheets that are the product of publishing houses and personalized worksheets that are created for the needs of the project, and are the product of preschool teachers.

Opis (srp)

Апстракт: Деца уче кроз социјалну интеракцију и интеракцију са физичком средином. Моделовање материјала за учење је један од начина на који васпитач припрема средину која подстиче на истраживање и учење. Бројни аутори сматрају да коришћење математичких радних листова и задатака у предшколском узрасту нема велики утицај на каснија академска постигнућа. Док друга група сматра да уз одређене поступке васпитача и планиране ситуације учења радни листови имају позитиван утицај на развој детета. Радни листови чине део дугогодишње праксе у вртићима у Србији. Циљ истраживања је био испитивање ставова васпитача везаних за коришћење радних листова у вртићу за развој математичких појмова. Узорак је чинило 15 васпитача из београдских вртића. Коришћен је полуструктурирани интервју. Актуелна обука и примена новог програма Године узлета, иницирала је да испитамо да ли се и на који начин пракса коришћења радних листова за развој математичких појмова променила услед обуке и примене новог програма. Резултати истраживања указују да наши васпитачи, независно од обуке, у великој већини сматрају да радни листови имају утицај на развој почетних математичких појмова код деце предшколског узраста. Као резултат истраживања имамо категоризацију на радне листове који су продукт издавачких кућа и персонализованe раднe листовe који настају за потребе пројекта, а продукт су васпитача.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Key words: development of mathematical concepts, worksheets, preschool teachers’ attitudes, Years of Ascent

Кључне речи: развој математичких појмова, радни листови, ставови васпитача, Године узлета.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...