Prospektivni model virtuelne realnosti u nastavi
Kratak sadržaj: Tehnologija virtuelne realnosti, sa sve naprednijim softverskim rešenjima virtuelnih scenarija, ima potencijal da pozitivno utiče na oblikovanje novih trendova integracije tehnologije u nastavu i otvara potpuno novu dimenziju promišljanja o sadržajima i načinima učenja. Pored toga što kroz imerzivno iskustvo učenja inovira razvijajuće modele nastave i izučavanje apstraktnih koncepata i izazovnih situacija, ima i tendenciju da osnaži razvijanje celoživotnih kompetencija i navika učenika-studenata. Cilj rada je definisanje kriterijuma opravdanosti uvođenja virtuelne realnosti u nastavu kao složeni stohastički sistem. Kriterijumi su formirani na osnovu SWOT analize obrazovnih potencijala tehnologije virtuelne realnosti za kreiranje stimulativnog digitalnog nastavnog okruženja. SWOT analizom identifikovani su brojni pozitivni faktori koji ističu korisnost virtuelne realnosti za nastavnu praksu i ishode učenja, dok negativni faktori ukazuju na važnost konstruktivnog planiranja i postupnog uvođenja virtuelne realnosti tj. na neophodnost promišljanja o metodičkim koracima kojim će se obezbediti podsticajno i kontrolisano okruženje za učenje zasnovano na holističkim principima. Na osnovu svega analiziranog predložen je trofazni model integracije virtuelne realnosti u nastavu koga čine adaptivni, imerzivni i refleksivni period.
srpski
2023
© All rights reserved
Ključne reči: virtuelna realnost/učenik-student/nastavnik/nastavni model/kriterijumi za implementaciju