Naslov (srp)

Prospektivni model virtuelne realnosti u nastavi

Autor

Ристић, Мирослава
Марковић, Ивана
Ристић, Јелица

Publisher

Novi Sad: Fakultet tehničkih nauka

Opis (srp)

Kratak sadržaj: Tehnologija virtuelne realnosti, sa sve naprednijim softverskim rešenjima virtuelnih scenarija, ima potencijal da pozitivno utiče na oblikovanje novih trendova integracije tehnologije u nastavu i otvara potpuno novu dimenziju promišljanja o sadržajima i načinima učenja. Pored toga što kroz imerzivno iskustvo učenja inovira razvijajuće modele nastave i izučavanje apstraktnih koncepata i izazovnih situacija, ima i tendenciju da osnaži razvijanje celoživotnih kompetencija i navika učenika-studenata. Cilj rada je definisanje kriterijuma opravdanosti uvođenja virtuelne realnosti u nastavu kao složeni stohastički sistem. Kriterijumi su formirani na osnovu SWOT analize obrazovnih potencijala tehnologije virtuelne realnosti za kreiranje stimulativnog digitalnog nastavnog okruženja. SWOT analizom identifikovani su brojni pozitivni faktori koji ističu korisnost virtuelne realnosti za nastavnu praksu i ishode učenja, dok negativni faktori ukazuju na važnost konstruktivnog planiranja i postupnog uvođenja virtuelne realnosti tj. na neophodnost promišljanja o metodičkim koracima kojim će se obezbediti podsticajno i kontrolisano okruženje za učenje zasnovano na holističkim principima. Na osnovu svega analiziranog predložen je trofazni model integracije virtuelne realnosti u nastavu koga čine adaptivni, imerzivni i refleksivni period.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Ključne reči: virtuelna realnost/učenik-student/nastavnik/nastavni model/kriterijumi za implementaciju

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...