Naslov (eng)

Perceiving the place and role of learning through visual arts in an integrated preschool curriculum

Naslov (srp)

Сагледавање места и улоге учења путем визуелних уметности у интегрисаном предшколском курикулуму

Autor

Војиновић, Милена

Publisher

Учитељски факултет, Београд

Opis (eng)

Abstract: This paper aims to understand the place and role of learning through the visual arts in an integrated preschool curriculum. Our starting point was that the visual arts are not only a means of expression, but also a learning tool. Learning through the visual arts enables the connection of intellectual and emotional processes, encourages exploration and creativity through play, improves relationships with the environment and materials, and provides reconsideration, understanding of ourselves, others and the world around us. Therefore, learning through the visual arts enables the holistic develop- ment of children and their welfare. In the integrated curriculum, learning is presented as a process of co-building of meaning, which is built through relationships with adults, peers and the environment. Learning through proj- ects, play and research dominates, while the problems and questions that the participants came up with together are perceived from different perspectives. If we consider learning through the visual arts primarily as a way for chil- dren to build knowledge and experience, we would recognize it throughout many segments of the integrated curriculum. In the context of integrated learning, which is represented in the Preschool education curricular frame- work "Years of Ascent" (2018), we will show the ways in which learning through visual arts supports the intended way of learning and encouraging child welfare.

Opis (srp)

Апстракт: Циљ овог рада је да се сагледа место и улога учења путем визуелних уметности у интегрисаном предшколском кури- кулуму. Пошли смо од тога да су визуелне уметности не само средство изражавања, већ и средство учења путем којег се конструише знање. Учење путем визуелних уметности омогућава повезивање интелектуал- них и емоционалних процеса, подстиче истраживање и стварање кроз игру и односе са окружењем и материјалима, доводи до преиспити- вања, бољег разумевања себе, других и света који нас окружује. Стога, учење путем визуелних уметности омогућава холистички развој деце и унапређује њихову добробит. Са друге стране, учење је у интегриса- ном курикулуму приказано као процес коконструкције значења, која се граде кроз односе са одраслима, вршњацима и окружењем. Доми- нира учење кроз пројекте, игру и истраживање, где се из различитих перспектива посматрају проблеми и питања која су учесници заједно поставили. Уколико учење путем визуелних уметности посматрамо пре свега као начин на који деца граде сазнања и искуства, увиђамо да је оно присутно кроз многе сегменте у интегрисаном курикулуму. У кон- тексту интегрисаног учења, које је заступљено у Основама предшколс- ког васпитања и образовања „Године узлета“ (2018), приказаћемо како учење путем визуелних уметности подржава предвиђен начин учења и подстицања добробити детета.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Key words: art education, children’s development, cognitive role of art, preschool education curricular framework.

Кључне речи: ликовно васпитање, основе предшколског про- грама, развој деце, сазнајна улога уметности.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...