Naslov (srp)

Комбинована настава у млађим разредима основне школе током пандемије коронавируса: изазови и импликације за будућу праксу : докторска дисертација

Autor

Ćalov, Nevena V.,

Doprinosi

Kuzmanović, Dobrinka, 1973-

Opis (eng)

Onset of the COVID-19 pandemic and introduction of various teaching models supported by digital technologies required the teachers, pupils and parents to quickly adapt to the new educational circumstances. In Serbia, the „second school year during the pandemic” saw the use of blended learning methods in the lower grades of primary schools.The principal aim of this paper was to identify the challenges faced by the participants in the educational process during the implementation of blended learning. The paper identifies advantages and disadvantages of this teaching method, conditions for its successful implementation, and factors related to self-evaluation of teachers’ performance, as well as defines practical implications of implementation of blended learning in lower grades of primary school under „normal” circumstances.The sample includes third and fourth grade pupils (30), homeroom teachers (105) and parents (105). The sample is suitable. This paper provided for creation of guides for focus group interviews for all target groups and structuring of questionnaires for adult respondents. A mixed method exploratory research was conducted. Deductive analysis was used for processing of qualitative data, and descriptive statistics, correlation analysis and regression analysis were used for processing of quantitative data.The findings indicate that the students, teachers and parents faced numerous, relatively similar challenges, and show prevailing negative attitude among respondents towards blended learning and its introduction to regular circumstances. Apart from having appropriate technical resources, digital competences and enabling social interaction, which have been determined to be essential requirements, this paper has also identified challenges of health, psychological and organisational nature, as well as the need for support in work. We have found that blended learning has advantages which include a fewer number of pupils within a class, improvement of digital competences of all parties involved, better cooperation among colleagues, and acknowledgement of the good aspects of traditional teaching process.Attitude towards blended teaching, from a teacher’s perspective, is based on attitude towards digital devices, self-reliance of students in the learning process, and mostly teachers’ level of interest in using digital technologies in teaching.

Opis (srp)

Појава пандемије коронавируса и увођење различитих облика наставе потпомогнутих дигиталним технологијама, захтевали су од наставника, ученика и родитеља брзо прилагођавање новонасталим образовним околностима. Када је реч о нашој земљи, „другу пандемијску школску годину” обележила је примена комбиноване наставе у млађим разредима основне школе.Основни циљ овог рада био је утврђивање изазова с којима су се суочавали учесници образовно-васпитног процеса током реализације комбиноване наставе. Утврђене су предности и недостаци овог облика рада, предуслови за успешну реализацију, фактори повезани са самопроценом успешности наставника и формулисане су практичне импликације за реализацију комбиноване наставе у млађим разредима основне школе у „нормалним” околностима.Узорком су обухваћени ученици трећег и четвртог разреда (30), наставници разредне наставе (105) и родитељи (105). Узорак је пригодан. Креирани су водичи за фокус-групне интервјуе са свим циљним групама и структурисани упитници за одрасле испитанике. Спроведено је микс-методско истраживање експлоративног типа. За обраду квалитативних података коришћена је дедуктивна тематска анализа, а за обраду квантитативних података дескриптивна статистика, корелациона и регресиона анализа.Добијени налази показују да су ученици, наставници и родитељи били суочени с бројним, релативно сличним изазовима, као и да међу испитаницима доминира негативан став према комбинованој настави и њеном увођењу у редовне околности. Поред техничке опремљености, поседовања дигиталних компетенција свих учесника у образовању и омогућавања социјалне интеракције, који су се издвојили као главни предуслови, утврђени су изазови здравствене, психолошке и организационе природе, као и потреба за подршком у раду. Предности комбиноване наставе су: мањи број ученика у одељењу, унапређивање дигиталних компетенција свих актера, сарадња са колегама и увиђање добрих страна традиционалне наставе. Став наставника према комбинованој настави може се предвидети на основу приступа дигиталним уређајима, самосталности ученика у учењу, а највише на основу заинтересованости наставника за употребу дигиталних технологија у настави.

Opis (srp)

Филолошке науке, Психолошке науке - Методика наставе језика, Педагошка психологија / Philological sciences, Psychological sciences - Language teaching methodology, Еducational psychology Datum odbrane: 22.09.2023.

Jezik

srpski

Datum

2023

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

blended learning, COVID-19 pandemic, lower grade pupils, parents, homeroom teachers

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Metodika nastave. Nastavne metode za pojedine predmete

комбинована настава, пандемија коронавируса, ученици млађих разреда основне школе, родитељи, наставници разредне наставе