Naslov (srp)

Rozalind Kraus

Autor

Matejić, Bojana

Opis (srp)

Apstrakt: Heterogen teorijski diskurs Rozalind Kraus ocrtao je „epistemološki prelom“ unutar njujorške intelektualne, kulturno-političke, teorijske, kritičke i umetničke scene krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godi- na prošlog veka. Kulturni derivati i paradigme njenih teorijskih polazišta višestruko su prisutni u savremenom internacionalnom (hegemonom) svetu umetnosti, bez kojih, osim ostalih, zasigurno, ovaj mnogostruki diskurs umetnosti ne bi bio čitljiv. s obzirom na heterogenost teorijskih elaboracija ove autorke, nije bilo lako trasirati, markirati, razlučiti, prikazati i interpretirati njena osnovna teorijska načela, polazišta, probleme i njihov značaj u kontekstu formiranja neo- i postavangardne kulturne njujorške scene, te implikacije povezane s njenim uticajem na evropski kulturni kontekst i obratno. Pošavši upravo od tih „konfliktnih zona“, cilj nam nije bio da taksativno informišemo o njenom teorijskom radu, niti da istorijski predstavimo tok teorijskog rada Rozalind Kraus. zato, ovaj tekst ne prati tradicionalnu logiku istorijskog metanarativa umetnosti, karakterističnu za klasičan evropocentrični oblik konstruisanja znanja o umetnosti (L'épistémè), već je strukturisan oko koliko teorijskih problema, pri čemu je fokus stavljen na modalitete recepcije i primene francuskog strukturalizma i poststrukturalizma na tradicionalni modernistički i visokomodernistički, dominantni, internacionalni metajezik umetnosti. Drugim rečima, ono što ova studija nudi jeste jedna moguća optika za promišljanje i recepciju heuristike, odnosno „metoda“ kojima je Rozalind Kraus uspela da određeni set istorijski validnih pojmova dotadašnjeg sveta umetnosti dekonstruiše i pokaže naličje njihovih ideoloških tamnica.

Jezik

srpski

Datum

2018

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Ključne reči: Rozalind Kraus, neo- i postavangardna kulturna njujorška scena.

Deo kolekcije (1)

o:29159 Radovi nastavnika i saradnika Fakulteta likovnih umetnosti