Naslov (srp)

Конкурс као инструмент финансијске подршке медијима српске дијаспоре у региону од 2016. до 2018. године

Autor

Đorđević, Milan

Publisher

Filozofski fakultet

Opis (srp)

Апстракт: У раду се анализира приступ очувању идентитета српског народа у региону који се остварује кроз конкурс Министарства културе и информисања РС. Након доношења Закона о јавном информисању и медијима 2014. године, Министарство је покренуло посебан конкурсни позив за подршку медијским пројектима организација српске мањинске заједнице у региону. У првом делу рада, кроз анализу резултата трогодишње реализације конкурса министарства (од 2016. до 2018. године), биће указано на дисонантан однос крајњих производа са једне и циљева конкурса с друге стране, најпре у погледу очувања индентитета припадника српског народа у срединама у којима може бити угрожен. У другом делу рада биће размотрене специфичности тих средина, тј. културног контекста у некадашњим југословенским републикама наспрам осталих држава у региону. Основни циљ рада је да укаже на постојећу праксу инструментализације медија српског народа у региону, кроз конкурс као посебан инструмент медијске политике, а кроз подршку медијских пракси и активности које имају значајне импликације на креирање динамике креирања сукоба и успостављања мира у региону.

Opis (eng)

Abstract: The paper analyzes the approach to preserving the identity of the Serbian people in the region through the competition of the Ministry of Culture and Information of the RS. Following the adoption of the Law on Public Information and Media in 2014, the Ministry of Culture and Information has launched a special call for proposals to support media projects aimed at the Serbian community in the region, which would be produced by media organizations of the Serbian minority community in the region. In the first part of the paper, through the analysis of the results of the three-year realization of the Ministry's competition (from 2016 to 2018), the dissonant relationship of the end products on one side and the objectives of the competition on the other will be pointed out, first of all, with regard to preserving the identity of the Serbs in the communities where can be compromised. Further, in the next chapter the specificities of these environments will be discussed, ie. cultural context in the former Yugoslav republics vis-à-vis other countries in the region. The main objective of the paper is to point to the existing practice of instrumentalizing the media of the Serbian people in the region, through competition as a special instrument of media policy for supporting media practices and activities that have significant implications for creating a dynamic of conflict creation and peace in the region.

Jezik

engleski

Datum

2020

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: медијске политике, регион, национални идентитет, јавно информисање, српска мањина

Deo kolekcije (1)

o:29092 Radovi nastavnika i saradnika FDU