Naslov (eng)

An integrative approach to the content of the digital world and the world around us

Naslov (srp)

Интегративни приступ садржајима дигиталног света и света око нас

Autor

Ристић, Јелица
Лукић, Јелена

Publisher

Универзитет у Крагујевцу, Педагошки факултет Ужице

Opis (eng)

Summary: The contemporary approach to teaching aims to help children develop a complete picture of the world from an early age, to which the subjects The World Around Us and The Digital World also contribute by holistically viewing natural, social, and digital phenomena. The aim of this paper is to investigate whether, and to what extent, common content that can be integratively related is represented in the curricula and textbooks for the first and second grade of The Digital World and The World Around Us. The curriculum content analysis included the common content identification for achieving cross-curricular integration, while the textbook analysis for The Digital World (N = 8) involved determining the number and type of integrative examples within the topic Algorithmic thinking. The identified related content suggests the need for integrating these two subjects so as to better combine knowledge into a meaningful whole, though some disagreements with regard to the timing of the introduction of certain concepts were observed in the curricula.

Opis (srp)

Апстракт: Савремени приступ настави тежи да се код ученика још од најранијег узраста развија целовита слика света који га окружује чему доприносе и наставни предмети Свет око нас и Дигитални свет који холи- стички сагледавају појаве из природне, друштвене и дигиталне стварности. Циљ рада је да се истражи да ли су, и у којој мери, у програмима наставе и учења и уџбеницима за први и други разред дигиталног света и света око нас заступљени заједнички садржаји који се могу интегративно повезати. Анализа садржаја наставних програма односила се на идентификацију заједничких садржаја који служе за остваривање међупредметне интегра- ције, док се анализа уџбеника за дигитални свет (N = 8), односила на утвр- ђивање броја и врсте интегративних примера у оквиру теме Алгоритамски начин размишљања. Идентификовани сродни садржаји указују на нужност интеграције ова два предмета ради квалитетнијег повезивања знања у сми- слену целину, али је уочено и да постоје неслагања у програмима, у погледу временске усклађености увођења одређених појмова.

Opis (srp)

https://drive.google.com/file/d/1eEjUOj7ArMfkINCi0SobNUJNTYyMf4kd/view

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Keywords: The Digital World, The World Around Us, integrative approach, teaching content.

Кључне речи: дигитални свет, свет око нас, интегративни приступ, наставни садржаји.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...