Утицај елемената интеркултурности и интеркултурног образовања на развој интеркултурне освешћености и формирање личности ученика новопазарских школа
Сажетак: Циљ анализе јесте потврђивање хипотезе да елементи интеркултурности и интеркултурног образовања утичу на развој интеркултурне освешћености и формирање целокупне личности ученика новопазарских школа. У истраживању спроведеном у октобру месецу школске 2020/21. године у новопазарским основним и средњим школама учестововала су 83 ученика (43 ученика основних и 40 ученика средњих школа). Истраживање је спроведено анкетирањем ученика новопазарских школа, а анкета се састојала од питања затвореног и отвореног типа, те је испитивала ставове ученика о појму интеркултурности и интеркултурном образовању, где смо квантитативно-квалитативном анализом добијених података потврдили наше почетне хипотезе да интеркултурност и интеркултурно образовање утичу на културну освешћеност ученика, на њихово генерисање ставова, који воде ка развоју целокупне личности ученика, њиховом прихватању културних разлика, антидискриминаторном понашању, толеранцији и међусобном дијалогу.
srpski
2021
© All rights reserved
Кључне речи: интеркултурност, интеркултурно образовање, интеркултурна освешћености, ученици новопазарских школа