Naslov (eng)

Marketing channels in value creation and delivery of cheese in the Republic of Serbia

Autor

Petković, Goran
Užar, Dubravka

Opis (eng)

Abstract Although the use of various forms of marketing channels is increasing within agricultural marketing, there have been only a limited number of research efforts exploring the influencing factors on the structure of agricultural marketing channels and the decisions to select individual intermediaries. Due to the specific nature of agricultural production and its products, complex transportation and storage problems require a greater number of intermediaries in their movement from producers to consumers. Management of sales channels is an important factor for the success of farmers, so it is necessary to evaluate the impact of changes in the environment on them. In order to adapt sales to the demands of the contemporary market, cheese producers are faced with the dilemma of expanding existing sales channels, adding modern channels to existing traditional channels, or making more radical changes to the market access. This paper defines the distribution methods and key players in cheese delivery that should point to strengthening the competitiveness of producers in the global market.

Opis (srp)

Сажетак: Иако се употреба различитих облика маркетиншких канала повећава у пољопривреди, постојао је само ограничен број истраживачких напора усмерених ка откривању фактора који утичу на структуру пољопривредних маркетиншких канала и на одлуке о одабиру појединачних посредника. Због специфичности пољопривредне производње и њених производа, комплексни проблеми транспорта и складиштења захтевају већи број посредника у њиховом кретању од произвођача до потрошача. Управљање каналима продаје битан је фактор успешности пољопривредних произвођача, тако да је неопходно оценити утицај промена у окружењу на исте. Како би прилагодили продају захтевима савременог тржишта, произвођачи сира се налазе пред дилемом да ли само да прошире постојеће канале продаје додавањем савремених канала већ постојећим традиционалним каналима, или да размишљају о радикалнијим променама тржишног наступа. У овом раду дефинишу се начини дистрибуције и кључни играчи у испоруци сира који би требали да укажу на јачање конкурентности произвођача на глобалном тржишту.

Jezik

engleski

Datum

2020

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode

Predmet

Keywords: cheese; marketing channels; agriculture; marketing; commerce

Кључне речи: сир, канали маркетинга, пољопривреда, маркетинг, трговина

Deo kolekcije (1)

o:28218 Ekonomski fakultet