Naslov (srp)

Stavovi roditelja prema učenju engleskog jezika svoje dece

Autor

Grubor, Jelena

Opis (srp)

Sažetak: Uključivanje roditelja u školovanje dece postalo je jedno od ključnih tema savremenog školstva poslednjih nekoliko godina. Aspekt angažmana koji ovaj rad ispituje je stav roditelja prema učenju engleskog jezika svoje dece. Prema teoriji namernog ponašanja, namere predstavljaju direktan antecedens ponašanja, te je iz tog razloga prvi cilj rada bio da se utvrdi struktura stava roditelja i ispita da li se namera izdvaja kao samostalna komponenta. Drugi cilj je bio da se ispita generalni stav roditelja jer stavovi imaju prediktivnu vrednost. Uzorak je činilo 115 roditelja čija deca pripadaju populaciji srednjoškolaca i/ili studenata. Učesnici su popunjavali mini-bateriju, a dobijeni podaci su analizirani u statističkom programu SPSS21. Generalni stav roditelja je pretežno pozitivan, a utvrđeno je da ga čine: 1) bihevioralni aspekt stava i namera, ono što roditelji konkretno čine da njihova deca uče engleski, 2) pasivnost i indiferentnost prema učenju jezika, odnosno antipod proaktivnosti, 3) podizanje vrednosti individue, i 4) nacionalizam, odnosno kao njegov antipod liberalnost i otvorenost ka eventualnim promenama u jeziku. Rezultati nam govore da roditelji iz ovog uzorka čine (ili veruju da čine) napore da se uključe u učenje engleskog svoje dece, što svakako obećava jer istraživanja pokazuju da angažman roditelja pozitivno utiče na ishode učenja.

Jezik

srpski

Datum

2018

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Ključne reči: angažman roditelja, namera, srednjoškolska i studentska populacija, stav prema učenju engleskog jezika

Deo kolekcije (1)

o:28516 Radovi nastavnika i saradnika Državnog univerziteta u Novom Pazaru