Naslov (eng)

THE IMPACT OF DIGITAL TRANSFORMATION ON THE FORMULATION OF NEW CORPORATE STRATEGIC DIRECTIONS

Naslov (srp)

Uticaj digitalne transformacije poslovanja na formulisanje novih korporativnih strategijskih pravaca

Autor

Kahrović, Ernad

Opis (srp)

Sažetak : Digitalna ekonomija, kao ekonomija koja funkcioniše prvenstveno putem digitalne tehnologije, uticala je na stvaranje koncepta digitalne transformacije poslovanja. Ovakav oblik poslovne transformacije zahteva integraciju digitalnih tehnologija u svim oblastima poslovanja. U radu je istaknut značaj bitnih elemenata transformacije koji se odnose na korisničko iskustvo, operativne procese, poslovne modele, iskustvo zaposlenih i digitalne platforme, kao i ključnih domena poslovanja koje digitalizacija menja, a odnose se na konkurenciju, inovacije i vrednosti. Osnovna svrha rada jeste da ukaže na uticaj koji digitalna transformacija poslovanja ima na proces formulisanja novih korporativnih strategijskih pravaca. Imajući ovo u vidu, cilj rada jeste da se istaknu potencijalni korporativni strategijski pravci digitalne transformacije poslovanja u uslovima snažnog prodora digitalnih tehnologija. Polazna pretpostavka rada je da, iako postojeća preduzeća u digitalnoj transformaciji najčešće kreću od penetracije tržišta, preko strategije razvoja digitalnih proizvoda i strategije razvoja digitalnih tržišta, dalji put digitalne transformacije vodi izgradnji digitalnih platformi koje nastaju međusobnom kolaboracijom brojnih i umreženih stejkholdera na zajedničkom kreiranju i isporučivanju vrednosti.

Opis (eng)

Abstract: The digital economy, as an economy primarily functioning via digital technologies, has made its impact on the development of the digital transformation concept. Such a form of business transformation requires the integration of digital technologies in all industries. The paper underlines the importance of the essential elements of transformation, regarding customer experience, operational processes, business models, employee experience and digital platform, along with the key business spheres, relating to competition, innovation and value, which digitalisation changes on the way. The main goal of the paper therefore is to point to the impact of digital transformation on the process of formulating new corporate strategic directions. With this in mind, the main aim of the paper is to stress prospective corporate strategic directions of digital transformation under conditions of deep digital penetration. The paper is based on the working hypothesis that despite the fact that existing businesses most commonly start with market penetration, through developing a digital technology strategy, as well as digital market expansion strategy, further development of digital transformation leads to the creation of digital platforms that are built by mutual collaboration of numerous stakeholders connected through joint value creation and its delivery.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode

Predmet

Ključne reči: digitalna ekonomija, digitalna tehnologija, digitalno poslovanje, korporativne strategije.

Keywords: digital business, digital economy, digital technologies, corporate strategies.

Deo kolekcije (1)

o:28516 Radovi nastavnika i saradnika Državnog univerziteta u Novom Pazaru