Naslov (srp)

Stavovi budućih vaspitača i učitelja o vrednostima i slabostima saradničkog učenja

Autor

Ковачевић, Зорица

Publisher

Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd

Opis (srp)

Apstrakt: Savremene obrazovne reforme u svetu učenje u saradnji sa drugima prepoznaju kao ključnu obrazovnu kompetenciju. Istraživanja u svetu u prethodnoj deceniji pitanje značaja sarad- ničkog učenja proširuju i na kontekst univerzitetskog obrazovanja, naročito inicijalnog obrazovanjabudućih praktičara u vaspitno-obrazovnoj praksi, s ciljem podizanja nivoa očekivanja od upotrebe takvog načina učenja u praksi. Pozitivna uverenja praktičara o saradničkom učenju, izgrađena tokom univerzitetskog obrazovanja, mogu imati ključni značaj jer ukazuju na predispoziciju praktičara da takav način učenja koriste u svojoj praksi. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja koje je imalo cilj da ispita stavove budućih praktičara, vaspitača i učitelja o vrednostima i slabostima saradničkog učenja. Za realizaciju ovoga istraživanja korišćena je deskriptivna metoda sa skaliranjem kao istraživačkom tehnikom. Predstavljeni rezultati istraživanja pokazuju da postoji određena povezanost između zastupljenosti učenja u saradnji sa drugima tokom nastave na fakultetu i uverenja budućih vaspitača i učitelja o vrednostima i slabostima takvog načina učenja i ukazuju na značaj iskustvenog znanja koje budućim praktičarima omogućava da od učenja o saradničkom učenju pređu na učenje putem saradničkog učenja i na koordinaciju onoga što vide i rade tokom svog obrazovanja i onoga što vide i rade u svojoj vaspitno-obrazovnoj praksi.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Ključne reči: saradničko učenje, inicijalno obrazovanje vaspitača i učitelja, budući vaspitači i učitelji, obrazovna uverenja

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...