Trgovačke prakse : zakonska regulativa i uticaj na odnose unutar lanca snabdevanja prehrambenim proizvodima
Apstrakt: Moderno tržište karakteriše borba vertikalno integrisanih kanala marketinga, koji međusobno konkurišu ko će efikasnije i efek- tivnije dostaviti robu od mesta proizvodnje do tačke potrošnje. Trgovačke prakse koje se jav- ljaju u odnosima između primarnih učesnika kanala marketinga u značajnoj meri definišu današnje poslovanje i tržišnu funkcionalnost, usled čega su često u centru pažnje poslovnog sveta, regulatornih tela, kao i naučno-stručne javnosti. Posebno osetljivo pitanje predstavlja- ju trgovačke prakse koje se javljaju u prehram- benim lancima snabdevanja. Često se postavlja pitanje o ispravnosti pojedinih trgovačkih prak- si i ne postoje jasna smernice da li su one uvek nepoštene ili to zavisi od okolnosti. Istraživanje u okviru ovog rada sprovedeno je sa ciljem da se identifikuju postojeći teorijski okviri analizi- ranja trgovačkih praksi, opsezi postojeće nauč- ne literature, kao i ključne nepoštene trgovačke prakse koje u najvećoj meri utiču na odnose između relevantnih tržišnih aktera. Nakon pa- ralelnog pregleda nacionalnih regulatornih tre- tmana različitih trgovačkih praksi, ovaj rad je zaokružen prezentovanjem konkretnih predloga i solucija za unapređenje zakonodavnih okvira.
srpski
2021
© All rights reserved
KLJUČNE REČI: TRGOVAČKE PRAKSE, KANALI MARKETINGA, LANAC SNABDEVANJA, TRŽIŠNI ODNOSI
KEYWORDS: TRADE PRACTICES, MARKETING CHANNELS, SUPPLY CHAIN, MARKET RELATIONS