Naslov (eng)

Digital educational environment - models of integration

Naslov (srp)

Дигитално васпитно-образовно окружење – модели интеграције

Autor

Матовић, Софија
Марковић, Ивана
Ристић, Мирослава

Publisher

Заједница учитељских факултета Србије

Opis (srp)

Резиме: Активности које воде ка интеграцији дигиталних технологија у вртиће представљају изазов како за развијене земље, тако и за земље у развоју. Циљ oвoг рaдa je дa пoнуди синтeтички прeглeд модела интеграције дигиталних технологија у васпитно-образовно окружење у Србији. У раду су анализиране специфичности процеса учења деце предшколског узраста и ситуације у којима се учење остварује и где долази до конструкције, реконструкције и ко-конструкције знања као и предности непосредног рада са децом у дигиталном окружењу. Пoрeд aнaлизe и рeинтeрпрeтaциje пoстojeћих истрaживaњa у рaду je кoришћeњa мeтoдa мoдeлoвaњa којом су детектовани потенцијали за интеграцију употребе образовних дигиталних технологија (са акцентом на хибридна окружења) у процесу учења у оквиру старе и нове концепције предшколског васпитања и образовања, односно у оквиру „Модела А“, „Модела Б“ и „Година узлета“. Резултати истраживања показују да изградња дигиталног васпитно-образовног окружења захтева прецизнији легислативни оквир и системски приступ који подразумева фазну стратегију за имплементацију уз неопходну свеобухватну финансијску и стручну подршку.

Opis (srp)

Summary: Activities that lead to the integration of digital technolgies in kindergartens are a challenge for both developed and developing countries. The aim of this paper is to offer a synthetic overview of the model of integration of digital technologies in the educational environment in Serbia. The paper analyzes the specifics of the learning process of preschool children and the situation in which learning takes place and where the construction, reconstruction and co-construction of knowledge occurs, as well as the benefits of working directly with children in the digital environment. In addition to the analysis and reinterpretation of existing research, the paper uses modeling methods that detect potentials for integrating the use of educational digital technologies (with emphasis on hybrid environments) in the learning process within the old and new concepts of preschool education, ie within “Model A” , “Model B” and “Year of Ascent”. The results of the research show that the construction of a digital educational environment requires a more precise legislative framework and a systematic approach that includes a phased strategy for implementation with the necessary comprehensive financial and professional support.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Keywords: digital technologies, learning, preschool age, integration

Кључне речи: дигиталне технологије, учење, предшколски узраст, интеграција

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...