Naslov (srp)

Могућности истраживања природних материјала у ликовним активностима у вртићу – примери из праксе

Autor

Војиновић, Милена

Publisher

Заједница учитељских факултета Србије

Opis (srp)

Резиме: У раду је представљен значај активности на отвореном (у природи) и различите могућности коришћења природних материјала у ликовним активностима у дечјем вртићу. Посебан акценат је стављен на материјале из природе које у ликовним активностима можемо користи: тако да истражујемо њихове карактеристике и могућности, тако да их користимо као подстицај/предложак за посматрање и истраживање које води ка стваралаштву у ликовним материјалима, и као алтернативни ликовни материјал, којим се деца ликовно изражавају. Након приказа ставова и резултата истраживања педагога и других научника о значају учења у природи, значају коришћења природних материјала, али и учењу о природи кроз ликовне активности са децом (узраста од 3 до 7 година), представљен је један пример из праксе. На основу неколико примера из ликовног пројекта који смо реализовали у дечјем вртићу, представили смо могуће начине коришћења природних материјала. Закључујемо да је коришћење природних материјала и реализовање ликовних активности у природи (дворишту вртића) од великог значаја, јер њихови потенцијали омогућавају развијање стваралаштва код деце, где кроз практичну манипулацију природним материјалима деца упознају свет око себе и развијају позитиван однос према природи. Природни материјали подстичу креативно мишљење код деце, која истражујући њихове могућности, кроз покушаје и грешке, долазе до дугорочнијих сазнања.

Opis (eng)

Abstract: The paper presents the importance of outdoor activities (in nature) and different possibilities of using natural materials in art activities in kindergarten. Special emphasis is placed on materials from nature that we can use in art activities: by exploring their characteristics and possibilities, by using them as an incentive/template for observation and research that leads to creativity in art materials, and as alternative art material, which children express themselves artistically. After presenting the attitudes and results of research by pedagogues and other scientists on the importance of learning in nature, the importance of using natural materials, but also learning about nature through art activities with children (ages 3 to 7), one example from practice is presented. Based on several examples from the art project that we realized in kindergarten, we presented possible ways of using natural materials. We conclude that the use of natural materials and the realization of artistic activities in nature (kindergarten yard) is of great importance, because their potentials enable the development of creativity in children, where through practical manipulation of natural materials children learn about the world around them and develop a positive attitude towards nature. Natural materials encourage creative thinking in children, who, by exploring their possibilities, through trial and mistake, come to longer-term knowledge.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: методика ликовног васпитања, предшколски узраст, природни материјали, учење у природи, учење помоћу природе

Key words: methodology of art education, preschool age, natural materials, learning in nature, learning through nature

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...