Naslov (eng)

Personal writing in the works of John Maxwell Coetzee: Boyhood, Youth, Summertime, Elizabeth Costello and Slow Man: Doctoral Dissertation : Doctoral Dissertation

Autor

Mišić, Marija S., 1987-

Doprinosi

Jovanović, Aleksandra V., 1961-

Opis (srp)

Поетика постмодернизма одише еластичношћу жанра, а нобеловац Џон Максвел Куци јестеотелотворење аутора који се поиграва границама жанра толико да у његовом перу оне понекадизгледају непостојеће. Познат по превазилажењу чврстих ограничења жанра, он спајааутобиографски дискурс и аутофикцију у оригинални жанр за своју трилогију животнозаснованих дела сажетих под кишобран жанра који он назива „аутобиографија о другоме”.Ова дисертација допринос је живописном разговору који се у друштвеним наукама води о„аутобиографији о другоме”, али такође покушава да укаже на оно што је теорија занемарилада истакне код аутора посвећеног скривању свог приватног живота, а то је да савремениаутобиографски дискурс углавном открива јавну личност аутора као пажљиво контролисанконструкт у јавности. Користећи Куцијева дела из „аутобиографије о другоме” (Сцене изпровинцијског живота) и посебно метафикционалне одабране романе Елизабет Костело иСпор човек, доносим претпоставку да се прави ауторов глас и самим тим истинско сопствопојављује пре у фикцији него у пажљиво конструисаној фикционализацији истине усмеренојна потребе јавности. У раду сам прво покушала да укажем на оквире релевантних теорија оличној прози и представим ауторове личне ставове на ту тему. Потом сам се упустила у помночитање одабраних „аутобиографија о другоме”, посебно упућујући пажњу ка њиховимтачкама слагања и неслагања и наратолошким методама, како бих дошла до закључка датекстови, и наводно измишљени и истинити, деле наратив о сопству које се стално мења.Коришћењем метода попут пажљивог читања и деконструкције ауторових интервјуа и есеја,као и личне прозе и романа, долазимо до закључка да се Куци истовремено бави писањем свихових жанрова. Овим поступаком се уочава да теме које интригирају аутора јесу прерађене уједном или другом делу, јер његове теме од интереса имају тенденцију да се понављају, чак иако се ликови не понављају. Теорија дијалогизма, ако се примени на сопство, доказује даидентитети код Куција разговарају један са другим, а фикција само представља истину тогтренутка. Дисертацијом смо покушали да проширимо опсег разумевања Куцијевих делаприменом логике дијалогизма на читање фикције и нефикције као истинe којa се пружа утренутку стварања, наратива и приповедачког ангажовања унутар сопства, а која заједничкипружа увид у ауторски глас – Куци представља оличење свих његових протагониста и ликоване само неколицине одабраних, а посебно не само једног у његовим квази-аутобиографијама.

Opis (eng)

The poetics of postmodernism exudes elasticity of genre, and the Nobel-winning author JohnMaxwell Coetzee embodies the concept of the author at play with the boundaries of genre so muchso that in his pen, they seem non-existent at times. Famous for transcending genre when its constraintsbecome too tight, he mashes autobiographical discourse and autofiction into an original genre for histrilogy of life-based works summed up under the umbrella of the originally-named genre – autrebiography,or biography about the “Other.” This dissertation chimes in the vibrant conversation inthe social sciences about autre-biography, but also accounts for what theory has neglected to highlightin an author dedicated to hiding his private life, which is that modern autobiographical discoursemainly discovers the public persona of the author as a carefully controlled and publicized construct.By using Coetzee’s autre-biography (Scenes from Provincial Life) and the intensely metafictionalselected novels Elizabeth Costello and Slow Man, I argue that the author’s authentic voice and, byextension, true self appears rather in fiction than in carefully constructed fictionalizations of the truthaimed at public consummation. By first providing a theoretical revision of personal writing in theauthor’s own words and in comparison to relevant theory, I move on to a close reading of the autrebiographyand selected novels with a particular turn towards their respective converging anddiverging subjects and narratological methods, only to conclude with a discussion on how texts bothsupposedly fictional and non-fictional share a narrative of the self in motion. Through a series ofmethods such as close reading and deconstruction of the author’s interviews and essays, as well asautre-biography and novels, the conclusions inform that Coetzee simultaneously engages in writingall these genres for years on end. This procedure implies that the subjects intriguing the author becomereworked in one piece of writing or another, as his topics of interest have a tendency of repeatingthemselves, even if characters do not. The theory of dialogism, if applied to one’s self, proves theidentities in Coetzee converse with one another, and fiction only represents the truth of that moment.My dissertation expands the range of understanding Coetzee’s work by applying the logic ofdialogism to the reading of both fiction and non-fiction as truths provided at the moment of theircreation, narratives, and storytelling engagement within the self that all collectively provide insightinto the author’s voice – Coetzee represents the embodiment of all his protagonist and characters notonly of the select few, and especially not only of the one in his quasi-autobiographies.

Opis (eng)

Literary Studies, Social Sciences and Humanities - Literary Theory / Студије књижевности, друштвено-хуманистичке науке - књижевна теорија Datum odbrane: 09.06.2022.

Jezik

engleski

Datum

2022

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Teorija književnosti

лична проза, Џ. М. Куци, “аутобиографија о другоме”, другост, дијалогизам, метафикција, сопство, истина, Спор човек, Елизабет Костело

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Teorija književnosti

personal writing, J. M. Coetzee, autre-biography, otherness, dialogism, metafiction, the self, truth, Slow Man, Elizabeth Costello