Naslov (srp)

Модел управљања иновационим пројектима у дигиталној трансформацији

Autor

Sarić, Željko, 1963-

Doprinosi

Mitrović, Svetlana, 1956-

Opis (eng)

The subject of this doctoral dissertation is innovation management for digital transformations. These digital transformations are a direct result from the innovations of business processes, organizations, marketing methods, new markets and introductions of new and innovative digital products and services. All of these innovations have the goal of maximizing the capabilities of new information technologies in business. Digital transformation is defined as a permanent innovation process that follows the entire life cycle of an organization. Traditional methods for managing innovation projects where the flow of innovative activities and knowledge is limited to the confines of the enterprise are not suitable for implementation of comprehensive digital transformation processes. To meet this challenge, the concept of open innovation was introduced. Open innovation allows companies to integrate external knowledge into their innovation process. Some of these external sources of knowledge include other companies, higher education and research organizations, public administration and citizens. Within this dissertation, an innovation management model is proposed. This model is designed to be specifically suited for the conditions of digital transformation in Serbia. This model acts as a framework for innovative activities of the company and its environment, and is implemented as a modification of integrative model for innovation management. A Crowd based open innovation business model is proposed for dealing with innovative activities within business processes, and the DevOps approach for software project management in digital transformation. The evaluation of the proposed model was performed through a study of Serbian telecommunication companies readiness for the implementation of this business model with the goal of introducing new and innovative services in smart city environments. The results of the research on this dissertation were published in chapter of the monograph M14, the proceedings of the scientific conference M33 and the paper in the journal one M24.

Opis (srp)

Предмет ове докторске дисертације је управљање иновацијама у дигиталној трансформацији. Дигитална трансформација је настала из потребе друштва да се упоредо с развојем информационих и комуникационих технологија иновирају пословни процеси, организација, методе маркетинга, отварају нова тржишта, уводе нови и иновативни дигитални производи и услуге, како би се капацитет нових информационих технологија максимално искористио. Дигитална трансформација је конципирана као перманентни иновациони процес који прати комплетан животни циклус организације. Људско друштво се до сада није суочавало с таквим променама и захтевима за иновацијама. Традиционалне методе за управљање иновационим пројектима, у којима је ток иновативних активности ограничен границама предузећа, нису погодне за примену у свеобухватним процесима дигиталне трансформације. Да би се овом изазову одговорило, уведен је концепт отворених иновација који предузећима омогућава да за свој иновациони процес користе знања из непосредног окружења, из других предузећа, високошколских и истраживачких организација, јавне управе и грађана. Дигитална трансформација се састоји од низа паралелних и узајамно повезаних иновационих пројеката који се односе на разне аспекте дигиталне трансформације. У оквиру ове дисертације предлаже се модел управљања иновацијама који је прилагођен условима дигиталне трансформације у Србији. Као оквир иновативних активности предузећа и његовог окружења у овој докторској дисертацији предложен је интегрисани модел управљања иновацијама, који је прилагођен захтевима дигиталне трансформације. За специфичне пословне процесе иновативних активности, који се односе на креирање иновација, предлаже се Crowd based пословни модел отворених иновација, а за управљање софтверским пројектима у дигиталној трансформацији DevOps. Евалуација предложеног модела извршена је кроз истраживање спремности телекомуникационих предузећа у Србији за примену овог модела у увођењу нових и иновативних сервиса паметних градова. Резултати истраживања у овој дисертацији објављени су у једном поглављу монографије М14, зборнику научног скупа М33 и раду у часопису категорије М24.

Opis (srp)

Društvene nauke / Projektni menadžment Social sciences / project management Datum odbrane:

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Oblasti, polja menadžmenta

innovation project management, innovation management models, open innovation, digital transformation, Crowd based business models, DevOps model

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Oblasti, polja menadžmenta

управљање иновационим пројектима, модели управљања иновацијама, отворене иновације, дитигална трансформација, Crowd based пословни модели, DevOps модел