Naslov (srp)

Саморегулација учења као фактор ефикасног коришћења ИКТ у учењу другог језика

Autor

Гојков Рајић, Александара

Publisher

Друштво предметних дидактичара Србије

Opis (srp)

Савремена истраживања већ три деценије уназад указују на чињеницу да учење у 21. веку захтева мотивациону компетенцију и ефикасне стратегије учења, а то за глотодиктику и наставнике значи да поучавање треба да помогнестудентима да постану свесни својих снага и слабости у ситуацији учења, како би им се помогло да развију вештине и стратегије за наставак учења у друштву које учи, дакле, током целога будућег живота. Ово за учење другог језика, које се сматра неминовним усвету који се глобализује у многим видовима, значи подразумевану обавезу усавршавања језичких компетенција, те се очекује стварање окружења које ефективно комбинује педагошке, друштвене и технолошке могућности у облику алата и активности за студенте да сами конструишу знање, ангажујући их и инспиришући их да напредују у усвајању другог језика, чему би требало да олакша употреба ИKТ. У новије време, наставници се ослањају на технолошке иновације које им могу помоћи у подстицању саморегулисаног учења код студената. Многи рачунарски програми користе принцип подупирања саморегулације, тако што пружају потребну помоћ и подршку, подстичу на самосталност. Дакле, развили су се рачунарски програми који помажу у саморегулацији учења, тако што пружају оквир у коме студент може стварати различите садржаје и користи ХТМЛ језик за приказивање информација о разним темама у облику текстова, дијаграма, слика, графикона, таблица, аудио и видео исечака, што заједно чини алат за учење другог језика. У раду се дотичу програми који пружају когнитивне алате за креирање, дељење и размену информацијских објеката и сл., чиме се може подупирати учење и подстицати саморегулација учења другог језика код студената, усмеравајући их на истраживање стратегија учења, али под условом, а то је да су студенти мотивисани да исте користе, што није увек једноставно остварити. Методом диксура посматра се питање: како подстаћи студенте на коришћење ИKТ као корисног алата за учење другог језика? У ову сврху дискутују се налази ранијег истраживања ауторки овога наслова о нивоима саморегулације студента у учењу другог језика и закључци истог из угла глотодидактичких импликација.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0 - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode

Predmet

Kључне речи: Саморегулација, коришћење ИKТ у учењу другог језика

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...