Методички приступ наставној јединици „Први пут с оцем на јутрење“ Лазе Лазаревића у амбијенту школске библиотеке
Резиме: У раду ће бити представљен модел реализације часа обраде приповетке „Први пут с оцем на јутрење“ Лазе Лазаревића. Посебно бисмо се осврнули на могућност извођења овог часа у школској библиотеци, као амбијенту погодном за остваривање ученичког истраживачког рада. Ученицима би се на овај начин омогућио непосредни приступ одговарајућим приручницима из области језика и књижевне теорије као помоћ при анализи књижевног дела. Осим тимског духа у групном раду, овакав начин реализације наставе омогућио би активирање широког спектра ученичке перцепције од непосредног „урањања“ у стручну литературу (ученик спонтано примењује методе селекције, комбинације, закључивања), преко усменог излагања, размењивање информација са другим, закључивања и трајног усвајања вештина и знања захваљујући методи ученичких монолога, па све до развијања способности целоживотног учења. Циљ концепта овакве врсте учења јесте стицање навике да једног дана у свом каснијем школовању или из чисте радозналости, ученици знају за којим приручником да посегну и како да га употребе уколико им неки књижевнотеоријски термин или непозната реч буду страни, што, наравно, могу применити и у било којој другој области свог интересовања, која не мора искључиво бити у вези са филологијом.
srpski
2021
© All rights reserved
Кључне речи: „Први пут с оцем на јутрење“, школска библиотека, референтна литература, истраживачки рад, ученички монолог