Naslov (srp)

Obrazovanje odraslih u funkciji prevazilaženja negativnih efekata rada : doktorska disertacija

Autor

Kecap, Edisa, 1984-

Doprinosi

Marušić-Jablanović, Milica, 1983-
Despotović, Miomir, 1955-
Miljković, Jovan, 1978-
Pejatović, Aleksandra, 1961-

Opis (eng)

The aim of this theoretical-empirical research is to examine respondents' assessments ofthe role of adult education in overcoming the negative effects of work that occur as aresult of changes at the global level, the level of organization and the level of work theyperform. The second part of the goal is to create a model that offers educationalinterventions which are aimed at overcoming the negative effects of work.The results indicate the following: it was confirmed that there are differences inthe assessment of the degree of exposure to the negative effects of work; in assessingthe possibility of the action of educational activities in overcoming them; anddifferences in previous participation in educational activities with the aforementionedgoal, in relation to the level of education, group of jobs, length of service, age, gender,frequency of non-formal education attendance. Respondents with lower education aremore exposed to the negative effects of work, they estimate that the possibilities ofeducation in overcoming those effects are small, and to a lesser extent participated ineducational activities that have that goal. Correlations have shown that respondents whoare exposed to the negative effects of work, and who have so far participated ineducational activities, assess that education can influence the overcoming of theseeffects; and that respondents who have participated in educational activities estimatethat they are less exposed to the negative effects of work.Based on the research results, the proposed draft model was modified and a newone was proposed which consists of two segments. The first segment refers toinformation and familiarization activities, the second to a combination of long-termassistance by experts and training, both with elements of advisory activities. One of thebasic characteristics of the model of educational activities for overcoming the negativeeffects of work is flexibility.

Opis (srp)

Cilj ovog teorijsko-empirijskog istraživanja je ispitivanje procena ispitanika o uloziobrazovanja odraslih u prevazilaženju negativnih efekata rada koji se javljaju kaoposledica promena na globalnom nivou, nivou organizacije i nivou posla koji obavljaju.Drugi deo cilja predstavlja kreiranje modela ponude obrazovnih intervencija koje suusmerene na prevazilaženje negativnih efekata rada.Rezultati upućuju na sledeće: potvrđeno je da postoje razlike u proceni stepenaizloženosti negativnim efektima rada; proceni mogućnosti delovanja obrazovnihaktivnosti u njihovom prevazilaženju; i dosadašnjoj participaciji u obrazovnimaktivnostima sa tim ciljem, u odnosu na nivo obrazovanja, grupu poslova, dužinuradnog staža, starost, pol, učestalost pohađanja sadržaja neformalnog obrazovanja.Ispitanici nižeg nivoa obrazovanja su u većoj meri izloženi negativnim efektima rada, umanjoj meri procenjuju mogućnosti delovanja obrazovanja u njihovom prevazilaženju iu manjoj meri su participirali u obrazovnim aktivnostima sa tim ciljem. Korelacije supokazale da oni koji su izloženi negativnim efektima rada i koji su participirali do sadau obrazovnim aktivnostima procenjuju da obrazovanje može da deluje na njihovoprevazilaženje; da ispitanici koji su participirali do sada u obrazovnim aktivnostimaprocenjuju da su u manjoj meri izloženi negativnim efektima rada.Na osnovu rezultata istraživanja, modifikovan je početni nacrt modela ipredložen novi koji se sastoji iz dva segmenta ponude. Prvi segment se odnosi naaktivnosti informisanja i upoznavanja, drugi na kombinaciju dugoročne pomoći odstrane stručnjaka i obučavanja, oba sa elementima savetodavnih aktivnosti. Jedna odosnovnih karakteristika modela obrazovnih aktivnosti za prevazilaženje negativnihefekata rada jeste fleksibilnost.

Opis (srp)

Društveno-humanističke nauke - Andragogija / Social humanistic science - Andragogy Datum odbrane: 03.02.2022.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 3.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 3.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje odraslih

obrazovanje odraslih, negativni efekti rada, obrazovne intervencije

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovanje odraslih

adult education, negative effects of work, educational interventions