Naslov (eng)

Going a step further: integrated teacher education curriculum

Naslov (srp)

Корак даље: интегрисани план и програм за образовање наставника

Autor

Јанковић, Наташа

Publisher

Учитељски факултет, Београд

Opis (eng)

Foreign language education has been undergoing significant changes in the past decades. Boundaries are being moved from language learning as an aim in its own right to language use as a means of general cognitive development. As a field of applied linguistics, foreign language teaching has branched out into a vast area of interdisciplinary work. Known as Language Across the Curriculum (LAC), Content Based Instruction (CBI) or Content and Language Integrated Learning (CLIL), this innovative method of intertwined foreign language and non-lan-guage content teaching has vastly enriched the process of education in thousands of schools, bringing to the forefront the significance of multilingualism. However, certain challenges are still to be met. While differing syllabuses quite conveniently lend themselves to integration, different teachers’ efforts to work in one another’s respective areas seem to be an arduous undertaking, as numerous reports show. No short courses can provide quality training for complex approaches to teach-ing. A solution to the problem lies in thorough education and long-term prepara-tion for work in multifaceted educational programmes. Based on the descriptive method, this paper presents the Integrated Teacher Education Curriculum (ITEC) of the Teacher Education Faculty in Belgrade, which offers such training to future preschool and primary school teachers within a five-year English Language Mod-ule study.

Opis (srp)

Наставу страних језика обележиле су значајне промене у протеклим деценијама. Границе се померају, те учење језика није више само себи циљ, већ прераста у средство општег когнитивног развоја. Настава страног јези-ка разгранава се из области примењене лингвистике у широко поље интер-дисциплинарног рада. Познат у литератури под називима Language Across the Curriculum (LAC), Content Based Instruction (CBI) или Content and Language Integrated Learning (CLIL), овај иновативни метод, међусобно преплетеног учења страног језика и других наставних садржаја, значајно је обогатио наставу у хиљадама школа, истичући у први план данашњи значај вишеје-зичности. Међутим, изазова још има. Док се разноврсни наставни програми показују као сасвим погодни за интегрисање садржаја, дотле се испоставља да наставници морају да улажу веома много напора како би функционисали у међусобним предметним областима, што потврђује и велики број радова. Од краћих курсева не може се очекивати да пруже квалитетну обуку за сло-жене методе рада у настави. Једно од решења овог проблема лежи у темељ-ном пружању знања и вишегодишњој припреми будућих наставника за рад у вишеслојним образовним програмима. Заснован на дескриптивној методи, овај рад представља Интегрисани план и програм за образовање наставни-ка (ИППОН) Учитељског факултета у Београду, који будућим васпитачима и учитељима током петогодишњег похађања Модула енглеског језика нуди управо такву врсту образовања.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Keywords: Integrated Teacher Education Curriculum (ITEC), pre-service teachers, foreign language, subject content, The English Language Module (ELM).

Кључне речи: интегрисани план и програм за образовање наставника (ИППОН), васпитачи и учитељи, страни језик, наставни садржаји, Модул енглеског језика (МЕЈ).

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...