Naslov (eng)

The attitudes of teachers and parents towards social factors influencing students' literacy

Naslov (srp)

Ставови учитеља и родитеља о утицају друштвених фактора на писменост ученика

Autor

Благданић, Сања
Цветановић, Зорица
Стојков, Ивана

Publisher

Универзитет у Нишу

Opis (srp)

Апстракт: Циљ ове студије је испитивање ставова наставника и родитеља ученика (2. и 4. разреда) и утицаја друштвених интеракција ученика на писменост. Узорак је обухватио 56 наставника и родитеље 271 ученика. Испитаници су одговарали на питања постављена у упитнику заснованом на скали од пет тачака, при чему једна категорија представља негативан став, а остале категорије одговарају неутралном или позитивном ставу о важности друштвених интеракција које утичу на писменост. Резултати показују да су ставови наставника и родитеља у просеку позитивни и да учитељи и родитељи сматрају да је школа и комуникација са члановима породице најутицајнији облик друштвене интеракције. Интерпретација резултата показује разлику у ставовима наставника и родитеља у погледу две врсте социјалне интеракције. Наставници, за разлику од родитеља, верују да комуникација са вршњацима и интернет комуникација значајно утичу на писменост.

Opis (eng)

Abstract: The aim of this study is to examine the attitudes of teachers and the parents of students (grades 2 4) and the influence of the students' social interactions on literacy. The sample included 56 teachers and the parents of 271 students. Respondents answered the questions posed in a questionnaire based on a five-point scale, with one category representing a negative attitude and the other categories corresponding to a neutral or positive attitude about the importance of social interactions that influence literacy. The results show that teachers' and parents' attitudes are positive on average and that teachers and parents find schools and communication with family members to be the most influential form of social interaction. The interpretation of the results shows a difference in the teachers' and parents' attitudes regarding two kinds of social interaction. Teachers, unlike parents, believe that communication with peers and Internet communication significantly influence literacy.

Jezik

engleski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 4.0 - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode

Predmet

Кључне речи: неформална писменост, формална писменост, социјална интеракција, ставови учитеља, ставови родитеља.

Key words: informal literacy, formal literacy, social interaction, teachers' attitudes, parents' attitudes.

Deo kolekcije (1)

o:25609 Факултет за образовање учитеља и васпитача Уни...