Naslov (srp)

Rasa, politika i popularna kultura u poeziji Harlemske renesanse : doktorska disertacija

Autor

Markovć, Milan, 1979-, 23235687

Doprinosi

Vukotić, Aleksandra, 1984-, 17989991

Opis (eng)

The dissertation represents a comprehensive exploration of the African-American poetry written roughly during the 1920s and 1930s, in the period of the so-called Harlem Renaissance. The primary sources are examined in the context of race, politics and popular culture, as the phenomena that in the said period established the foundations for modern Afro-American identity, as well as defined the authentic black artistic expression in the USA, reflected in poetry ever since the examined period. The body of the dissertation comprises a review and analysis of the poetic oeuvre by the four greats of the Harlem Renaissance poetry: Counteé Cullen, Claude McKay, Sterling Brown and Langston Hughes, with the purpose of exploring the genesis of the modern Afro-American poetry, locate it with respect to the mainstream poetic production and establish its authentic characteristics. By using the aforementioned poetic corpus and intersecting it with relevant works of theory, the author strives to clarify the overlapping and interweaving between the phenomena of race, politics and popular culture, identify the points where the racial, i.e. political becomes popular, and the popular in return becomes political, to determine the activist potential of poetic expression and identify the reasons which caused poetry to be the very form in which political ideas became most directly materialized and available to the masses during the examined period. Thus the dissertation explores poetic echoes of major historical events, that is, the inscriptions of political history in poetry, but also the situations in which poetry transcended the scope of art and itself became an expression and agent of political struggle, often within the domain of popular culture.

Opis (srp)

Ova disertacija predstavlja sveobuhvatno razmatranje afroameričke poezije koja je okvirno pisana dvadesetih i tridesetih godina 20. veka, u periodu takozvane Harlemske renesanse. Osnovna građa ispituje se kroz prizmu rase, politike i popularne kulture, kao fenomena koji su u pomenutom periodu uspostavili temelje savremenog afroameričkog identiteta, ali i definisali autentično crni umetnički izraz u Sjedinjenim Američkim Državama, koji se reflektuje i u poeziji, počevši od ispitivanog perioda sve do današnjih dana. Okosnicu disertacije čine pregled i analiza poetskog korpusa četiri najznačajnija pesnika Harlemske renesanse: Kauntija Kalena, Kloda Makeja, Sterlinga Brauna i Lengstona Hjuza sa ciljem da se ispita geneza moderne afroameričke poezije, locira njeno mesto u odnosu na poetsku produkciju glavnog toka i utvrde njene autentične karakteristike. Kroz pomenuti poetski korpus i njegovo ukrštanje sa relevantnom teorijskom građom autor nastoji da pojasni preplitanja i međusobna prelivanja koja se javljaju kod fenomena rase, politike i popularne kulture, identifikuje tačke gde rasno, odnosno političko postaje popularno, a popularno političko, utvrdi koliki je aktivistički potencijal poetskog izraza i zašto je upravo poezija ta forma u kojoj su se tokom ispitivanog perioda političke ideje na najneposredniji način materijalizovale i postale dostupne najvećem broju ljudi. Tako se u radu ispituju poetski odjeci značajnih istorijskih događaja, odnosno upisi političke istorije u pesništvo, ali i situacije u kojima poezija transcendira polje umetnosti, te sama postaje izraz i sredstvo političke borbe, često kroz iskorak u domen popularne kulture.

Opis (srp)

Američka književnost - afroamerička književnost, crne studije, poezija / American Literature - African-American Literature, Black Studies, Poetry Datum odbrane: 14.09.2021.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Američka književnost

afroamerička poezija, Harlemska renesansa, Novocrnačka renesansa, rasa, politika, popularna kultura, Kaunti Kalen, Klod Makej, Sterling Braun, Lengston Hjuz

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Američka književnost

African-American Poetry, Harlem Renaissance, New Negro Renaissance, Race, Politics, Popular Culture, Counteé Cullen, Claude McKay, Sterling Brown, Langston Hughes