Naslov (srp)

Развој способности критичког мишљења и постигнуће у учењу страних језика на универзитетском нивоу: пример студентске популације у Србији : докторска дисертација

Autor

Gajić, Tijana, 1984-, 64807945

Doprinosi

Kuzmanović Jovanović, Ana, 1975-, 5043815

Opis (srp)

Пошавши од концепта критичког мишљења и све веће присутности ове вештине у контексту учења страних језика, предмет овог истраживања представљала је природа односа способности критичког мишљења и успеха у усвајању енглеског језика. Посебан изазов је невелики број радова који се баве овом тематиком у Републици Србији и у региону. Циљ ове докторске дисертације јесте да испита повезаност способности критичког мишљења студената нематичних усмерења и њихове успешности у учењу језика по узору на слична истраживања обављена у другим академским срединама. Циљ ове дисертације јесте и да се утврди способност студената да критички анализирају појмове као што су језички империјализам, концепт енглеског језика као глобалног језика и његову улогу у промовисању неолибералних вредности, како би се, дугорочно гледано, допринело повећању ученичке аутономије. Општи циљ ове дисертације јесте могућност претварања учионица страног језика у још један простор друштвене еманципације, односно, простор за развој друштвено освешћених појединаца, способних да промишљају о друштву у којем живе и да учествују у његовој промени...

Opis (srp)

Наука о језику - Критичка примењена лингвистика, социолингвистика, критичка педагогија / Language science - Critical applied linguistics, sociolinguistics, critical pedagogy Datum odbrane: 23.09.2020.

Opis (eng)

Setting off from the concept of critical thinking and its increasing presence in the context of foreign language learning, the subject of this research was the nature of the relationship between critical thinking ability and the success rates of English language acquisition. The small body of work dealing with this topic in the Republic of Serbia and in the region proved to be a special challenge. The aim of this doctoral dissertation is to examine the correlation between the critical thinking skills of students taking university-level language courses while majoring in a different degree and their success in language learning modeled on similar research conducted in other academic settings. A further aim of this dissertation is to identify students' abilities to critically analyze concepts such as linguistic imperialism, the concept of English as a global language, and its role in promoting neoliberal values, in order to contribute, in the long term, to increasing student autonomy. The overall objective of this dissertation is to be able to transform foreign language classrooms into spaces of social emancipation, that is, spaces for the development of socially aware individuals able to reflect on the society in which they live and to participate in its change...

Jezik

srpski

Datum

2020

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nastavne metode u visokom obrazovanju

критичко мишљење, постигнуће у учењу страних језика, критичка педагогија

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Engleski jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nastavne metode u visokom obrazovanju

critical thinking, achievement in foreign language learning, critical pedagogy