Naslov (eng)

Music between philosophy and science: the applicability of scientific results to the philosophy of music : doctoral dissertation

Autor

Srećković, Sanja, 1987-, 36672103

Doprinosi

Arsenijević, Miloš, 1950-, 12309095
Popović Mlađenović, Tijana, 1962-, 23911271
Jovanović Kozlovski, Radmila, 1983-, 36840039

Opis (eng)

The dissertation discusses the relationship between two approaches to researching music: the empirical approach of experimental psychology and cognitive neuroscience, and the speculative approach of philosophical aesthetics of music. The aim of the dissertation is to determine the relationship between problems, conceptual frameworks, and domains of inquiry of the two approaches. The dissertation should answer whether the philosophical and the empirical approach deal with the same, or at least relatable aspects of music. In particular, it should answer whether the results of the empirical research contribute to the debates of philosophical aesthetics of music. Each of the three chapters of the dissertation deals with one particular problem in philosophy of music: meaning in music, value of music, and the relationship between music and the emotions. For each particular philosophical problem discussed in these chapters, it is demonstrated that the experimental results provide interesting insights for philosophy of music. It is concluded in the dissertation that philosophers can benefit from examining experimental studies, not only regarding the particular aesthetic theories, but also in regard to the methodological consideration, since the dissertation shows that this kind of interdisciplinary approach uncovers methods useful to philosophers, not commonly available to the armchair philosophical approach

Opis (eng)

Philosophy - Philosophy of music / Filozofija - Filozofija muzike Datum odbrane: 09.12.2019.

Opis (srp)

Disertacija se bavi odnosom između dva pristupa istraživanju muzike: empirijskog pristupa eksperimentalne psihologije i kognitivne neuronauke, i spekulativnog pristupa filozofske estetike muzike. Cilj disertacije je određivanje odnosa među problemima, teorijskim okvirima i domenima istraživanja ova dva pristupa. Disertacija daje odgovor na pitanje da li se filozofski i empirijski pristup bave istim, ili barem povezivim aspektima muzike. Disertacija bi trebalo i da odgovori da li se rezultati empirijskog istraživanja muzike mogu primeniti u filozofskoj estetici muzike. Disertacija je podeljena u tri poglavlja. Svako poglavlje se bavi jednim problemom u filozofiji muzike: značenjem u muzici, vrednošću muzike, i odnosom muzike i emocija. Za svaki pojedinačni filozofski problem prikazan u disertaciji, pokazuje se da eksperimentalni rezultati donose zanimljive i relevantne uvide za filozofiju muzike. Zaključak disertacije je da analiza eksperimentalnih studija može doneti filozofima značajne uvide, ne samo po pitanju konkretnih estetičkih teorija, nego i u metodološkom razmatranju, s obzirom na to da se u tezi višestruko pokazuje da interdisciplinarno istraživanje koje je sprovedeno u samoj disertaciji otkriva metode od velike koristi za filozofe, a koji su nepristupačni uobičajenom spekulativnom filozofskom istraživanju

Jezik

engleski

Datum

2019

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Muzička estetika. Filozofija muzike

filozofija muzike, muzičko značenje, estetska vrednost, emocije u muzici, eksperimentalna psihologija, kognitivna nauka, muzička kognicija, neuronauka muzike, interdisciplinarnost

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Muzička estetika. Filozofija muzike

philosophy of music, musical meaning, aesthetic value, emotions in music, experimental psychology, cognitive science, music cognition, neuroscience of music, interdisciplinarity