Naslov (srp)

Cjelovito obrazovanje nastavnika stranih jezika u formalnim obrazovnim sistemima : doktorska disertacija

Autor

Vukotić, Dragiša, 1975-

Doprinosi

Vučo, Julijana, 1953-
Filipović, Jelena, 1966-
Durbaba, Olivera, 1967-
Paunović, Tatjana.

Opis (eng)

The main purpose of the dissertation is to explore the area of lifelong education of foreign language teachers in systems of formal education. Part ONE deals with theoretical issues, and attempts to shed light on defining the term lifelong education for foreign language teachers and clarifying its numerous aspects. Hence, the following categories have been explained: practicum, mentoring, language teacher supervision, reflective teaching, collaborative and formal professional development for foreign language teachers, educational policies, European dimension of teacher education, and, finally, the concept of continuing professional development in the Montenegrin system of formal education. Part TWO deals with research, containing two different surveys. One is related to student teachers of foreign language studies at the Faculty of Philosophy, Niksic (English, Italian, French, Russian and German teaching departments). The target group for the other survey were English, Russian, Italian, French, German and Spanish inservice language teachers, teaching in primary, elementary, secondary and high schools in Montenegro. The surveys aimed not only to show the present situation in the area of lifelong education of foreign language teachers in Montenegro, but also to help us identify the needs and give a possible projection of perspectives in the Montenegrin educational system, when foreign language teacher education is concerned. The results have shown that the students are generally satisfied with their training. Still, there should be some more space for improvement. The students show dissatisfaction with the organization of certain courses, as well as with the insufficient number of hours for practicum, which they consider the most valuable form of their training at the Faculty. 1 Although enthusiastic and dedicated to the job they do, and aware of the importance and necessity for continuing professional development, the teachers do not show a considerable amount of motivation for this kind of teacher education.

Opis (srp)

Disertacija ima za cilj da istraži oblast cjeloživotnog obrazovanja nastavnika stranih jezika u sistemima formalnog obrazovanja. Prvi dio se bavi teorijskim postavkama ovog problema, definiše pojam cjeloživotno obrazovanje nastavnika stranih jezika i pojašnjava njegove brojne aspekte. Tako, u ovom dijelu se objašnjavaju sljedeće kategorije: praksa, mentorstvo, nadzor, refleksivna nastava, kolaborativni i formalni profesionalni razvoj nastavnika stranih jezika, obrazovne politike, evropska dimenzija obrazovanja nastavnika, i, konačno, koncept kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika u obrazovnom sistemu Crne Gore. Drugi dio rada ima istraživački karakter i sadrži dvije različite ankete. Jedna se odnosi na studente stranih jezika specijalističkih studija nastavničkog smjera na Filozofskom fakultetu u Nikšiću (odsjeci za engleski, italijanski, francuski, ruski i njemački jezik), dok ciljnu grupu za drugo istraživanje čine nastavnici praktičari koji predaju strane jezike u osnovnim, srednjim stručnim školama i gimnazijama u Crnoj Gori (nastavnici engleskog, ruskog, italijanskog, francuskog, njemačkog i španskog jezika). Ankete su imale za cilj ne samo prikaz trenutnog stanja kada je u pitanju oblast cjeloživotnog obrazovanja nastavnika stranih jezika u Crnoj Gori, već takođe identifikaciju potreba i davanje moguće projekcije perspektiva ove oblasti u okviru crnogorskog obrazovnog sistema. Rezultati anketa ukazuju na to da su studenti uglavnom zadovoljni obukom koju dobijaju na fakultetu. Pa ipak, trebalo bi naći prostora i za izvjesna poboljšanja. Tako, studenti pokazuju nezadovoljstvo organizacijom nastave kada su u pitanju određeni kursevi. Takođe, smatraju da za praktičnu obuku treba izdvojiti više časova, budući da nastavnu praksu smatraju najkorisnijim vidom obuke na fakultetu. Iako su entuzijasti posvećeni svom poslu i svjesni neophodnosti i potrebe za profesionalnim usavršavanjem, nastavnici ne pokazuju visok stepen motivacije za kontinuiranim profesionalnim razvojem.

Opis (srp)

Primijenjena lingvistika - Obrazovna lingvistika / Applied Linguistics - Educational Linguistics Datum odbrane: 13.07.2018.

Jezik

srpski

Datum

2018

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-SA 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Deliti pod istim uslovima 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovna politika

cjeloživotno obrazovanje, nastavnici stranih jezika, profesionalni razvoj,istraživanje

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Obrazovna politika

lifelong education, foreign language teachers, professional development,research