Naslov (srp)

Немачки као други страни језик у Србији : докторска дисертација

Autor

Momčilović, Nikoleta, 1962-

Doprinosi

Durbaba, Olivera, 1967-
Srdić, Smilja, 1949-
Filipović, Jelena, 1966-
Krželj, Katarina, 1967-

Opis (srp)

Рад се бави испитивањем утицаја претходних знања и искустава из енглеског као првог страног језика (Л2) и српског као матерњег језика (Л1) на учење немачког као другог страног језика (Л3)1 код ученика шестог разреда основне школе, фокусирајући се на два аспекта: језичку свесност (енг. language awareness) и свесност о учењу језика (енг. language learning awareness). У раду се најпре анализирају социолингвистички аспекти вишејезичности као шири контекст посматрања школске вишејезичности и наставе терцијарних језика (нем. Tertiärsprachen). Осим теоријског оквира дидактике терцијарних језика, сврха рада је да најпре сагледамо карактеристике наставе немачког као другог страног језика после енглеског (концепт Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). Затим се приказују резултати емпиријског истраживања у коме смо анализирали ставове ученика у погледу утицаја српског као Л1 и енглеског као Л2 на учење немачког као Л3 језика и самог процеса учења Л3, испитивали утицај претходних знања ученика из Л2 на учење Л3 приликом решавања лексичко-граматичког задатка и на крају анализирали рефлексију ученика о језичким структурама у Л2 и Л3 и о процесу учења Л3 након израде конкретног задатка. Испитаници су хомогена група ученика којима је српски Л1, енглески Л2, а немачки Л3...

Opis (srp)

Примењена лингвистика (методика наставе), глотодидактика, социолингвистика - Методика наставе немачког језика / Applied linguistics (Methodology of teaching), glottodidactics, sociolinguistics - Methodology of teaching German language Datum odbrane: 02.07.2018.

Opis (eng)

This paper aims to examine the influence of prior knowledge and experience from learning English as the first foreign language (L2) and Serbian as a mother tongue (L1) on learning German as an additional foreign language (L3) with students of the sixth grade of elementary school, thus focusing on two aspects: language awareness and language learning awareness. In this paper, the sociolinguistic aspects of multilingualism are analysed first, as a broader context of observing multilingualism in the classroom and tertiary language teaching (in German: Tertiärsprachen). In addition to the theoretical framework of tertiary language didactics, the purpose of the paper is to consider the characteristics of teaching German as an additional foreign language after English (the concept Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch). The results of empirical research are presented, in which we analysed students’ attitudes regarding the influence of Serbian as L1 and English as L2 on learning German as L3 and the L3 learning process, and which examined the influence of students' prior knowledge of L2 on learning L3 when solving the lexical and grammatical task, and finally, we analysed the students’ reflection on language structures in L2 and L3 and on the learning process of L3 after solving a specific task. Respondents represent a homogeneous group of students whose L1 is Serbian, L2 English and L3 German...

Jezik

srpski

Datum

2018

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nemački jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik

вишејезичност, терцијарни језици, енглески као први страни језик,немачки као други страни језик, DaFnE („Немачки као други страни језик послеенглеског“), језичка свесност, свесност о учењу језика

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Nemački jezik

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Strani jezik. Drugi jezik

Multilingualism, Tertiary languages, English as а first foreign language,German as an additional foreign language, GaF („German after English”), Languageawareness, Language learning awareness