Naslov (srp)

Uticaj kongresnog turizma na razvoj destinacije

Autor

Kovačević, Igor.

Doprinosi

Zečević, Bojan.
Zarić, Siniša.
Petković, Goran, 1963-
Vasić, Vladimir, 1969-
Ateljević, Jovo.

Opis (eng)

Meetings industry (congress tourism) is the inevitable component of performances achieved on the destination level, especially having in mind that in last several years the trend of increase of the number of international meetings has been recorded. By being active on international meetings market, established and new destination are trying to attract larger number of events, since it is influencing the total destination performances, as well as promotion of local expertise from the specific field in which event is being organised. In order to be successful in this, destination, no matter the development level, need to understand the meetings market complexity, and to implement appropriate techniques of destination management. Dissertation analyses meetings markets and specifics of destination management in the congress tourism (meetings industry) and researches the influence of congress tourism on destination. Dissertation is focused on systematisation of destination management activities from the perspectives of convention bureaus and on defining importance of convention bureau activities for event planners. Dissertation aims at defining relations among destination congress performances on one side, and tourism performances, hotel performances and economic growth and development, on the other side. Research starts from the facts that success of congress destination is being influenced by destination management. Literature review shows that destination management is being research from strategic perspective, foremost in the field of leisure travel, while aspect of destination management in congress tourism is being researched by smaller number of authors. Respecting specifics of congress tourism and by analysing destination management framework, dissertation suggests systematisation of convention bureau destination management activities that is further detailed analysed. Dissertation takes into account the fact that congress tourism is seen as “quick win” strategic product for Serbian tourism. In dissertation the fact, that in last period congress tourism in Serbia reached strong changes, is researched, and special analyse of congress performances in Serbia and congress infrastructure is also included.

Opis (srp)

Kongresni turizam je važan činilac performansi koje se ostvaruju na nivou destinacije, pogotovo imajući u vidu da se poslednjih nekoliko godina beleži trend povećavanja broja međunarodnih događaja. Aktivnim nastupom na međunarodnom kongresnom tržištu, etablirane i nove destinacije nastoje da privuku što veći broj kongresa, jer se time doprinosi ukupnim performansama destinacije, ali i promociji lokalne ekspertize u oblasti iz koje se kongres organizuje. Da bi bile uspešne u tome, destinacije, nezavisno od nivoa razvoja, moraju da razumeju kompleksnost tržišta kongresnog turizma, kao i da implementiraju odgovarajuće tehnike menadžmenta destinacije. U disertaciji se analizira kongresno tržište i specifičnosti menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu i istražuje uticaj kongresnog turizma na destinaciju. Istraživanje se odnosi na sistematizaciju aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa i definisanje značaja aktivnosti kongresnog biroa za organizatore događaja. Disertacija ima za cilj utvrđivanje povezanosti između kongresnih performansi destinacije sa jedne strane i turističkih performansi, hotelskih performansi i ekonomskim rastom i razvojem destinacije, sa druge strane. U istraživanju se polazi od toga da je uspeh kongresne destinacije uslovljen destinacijskim menadžmentom. Pregled literature pokazuje da se menadžmentu destinacije pristupa sa strateškog aspekta, dominantno u sferi odmorišnog turizma, dok je pitanje menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu predmet analize manjeg broja autora. Uvažavajući specifičnosti kongresnog turizma i analizirajući okvir menadžmenta destinacije, u disertaciji se predlaže sistematizacija aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa koja se dalje detaljno analizira. Disertacija u obzir uzima i činjenicu da je kongresni turizam postavljen kao „quick win“ strateški proizvod za turizam Srbije. U disertaciji se istražuje činjenica da u prethodnim godinama kongresni turizam u Srbiji beleži značajne promene, zbog čega se posebno analiziraju kongresne performanse Srbije i razvoj kongresnih kapaciteta.

Opis (srp)

Društvene nauke / Kongresni turizam Social sciences / congress tourism Datum odbrane: 21.02.2018.

Jezik

srpski

Datum

2017

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY-NC-ND 2.0 AT - Creative Commons Autorstvo - Nekomercijalno - Bez prerada 2.0 Austria License.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/at/legalcode

Predmet

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Ostala pitanja

kongresni turizam, menadžment destinacije, marketing destinacije, kongresni biro, kongresne performanse

OSNO - Opšta sistematizacija naučnih oblasti, Ostala pitanja

congress tourism, destination management, marketing of destination, convention bureau, congress performances